Čínski turisti míňajú na cestovanie najviac

Magazín Tourism Review uverejnil 5. októbra správu o tom, že organizácie pôsobiace v cestovnom ruchu sa po celom svete v súčasnosti zameriavajú najmä na turistov z Číny.

13.10.2014 16:45
čínski, turisti Foto:
Turisti z Číny utrácajú na cestách najviac.
debata (2)

Mediálna spoločnosť IHS predpovedala, že čínska ekonomika bude napredovať, v roku 2024 predbehne USA, a stane sa tak ekonomickým svetovým lídrom. Takéto prognózy sa v minulosti nie vždy ukázali ako pravdivé, nikto však nemá pochýb o tom, že Čína bude hrať v najbližších dekádach dôležitú úlohu na politickom a ekonomickom poli.

Čínania míňajú na cestovanie bilióny dolárov

Vzrastajúca ekonomická sila Číny sa odráža aj v oblasti turizmu. Čína je jedným z najväčších zdrojov tržieb cestovného ruchu. Svedčí o tom aj fakt, že v súčasnosti čínski turisti míňajú na cestovanie viac ako 102 biliónov dolárov. Vyberajú si pri tom destinácie Európy, Severnej Afriky, cez Ameriku až po Blízky východ.

Európa oslovila čínskych študentov cez ich sociálne siete

Cestovné spoločnosti a Národné turistické organizácie sa začali zameriavať na čínskych turistov, v snahe získať čo najväčšie príjmy v rámci globálneho turizmu. Napr. spoločnosť Eurostar, pôsobiaci ako európska vlaková doprava, spustila marketingovú kampaň cez Weibo, populárnu sociálnu sieť v Číne, ktorú používa v priemere 150 miliónov užívateľov za mesiac.

Táto kampaň je jedna z rastúcich trendov, kde sa cestovné spoločnosti vo svete snažia získať zákazníkov prostredníctvom platforiem sociálnych médií. Primárnym cieľovým zákazníkom kampane Eurostar sú čínski študenti žijúci v Európe, a sústreďuje sa na tri hlavné vlakové uzly: Paríž, Brusel a Londýn.

Európsky cestovný ruch sa zameriava najmä na... Foto: SHUTTERSTOCK
Londýn, turista, čínska Európsky cestovný ruch sa zameriava najmä na čínskych študentov žijúcich v Európe. Vyzdvihujú napr. Londýn, na fotografii.

Čína, vitaj v Európe, odkazujú Briti

Momentálne sa v Číne dobre darí strednej vrstve, vzrastá počet bohatších obyvateľov, ktorí majú lepší príjem. Na to reagujú mnohé krajiny, najmä európske, ktoré sa snažia čínskych cestovateľov pritiahnuť.

Zrovna nedávno znížila Európska únia kritéria pre vstup cestovateľov z východu Ázie do Európy, s cieľom pritiahnuť viac turistov z Ázie na európsky kontinent. Najlepším príkladom je Veľká Británia, ktorej Národná turistická organizácia na jar tohto roku spustila kampaň zvanú „Čína, vitaj!“ s cieľom prilákať viac turistov z Číny na Britské ostrovy.

Kým cestovné spoločnosti vo svete sa môžu snažiť čo najrýchlejšie preniknúť na tento lukratívny trh, je dôležité, že Európa prihliada na čínske trendy, ktoré sú odlišné od trendov zo západných krajín. Platí to aj o platformách sociálnych médií.

V Číne sa najviac využívajú sociálne média Weibo, WeChat a QQ. Pokiaľ by turistické organizácie použili marketingové nástroje na sietiach Twitter alebo Facebook, pravedpodobne by v Číne neuspeli.

Organizácie pôsobiace v cestovnom ruchu... Foto: SHUTTERSTOCK
smartfón, mobil, SMS, telefonovanie, správa, operátor, telefón Organizácie pôsobiace v cestovnom ruchu oslovujú čínskych turistov cez čínske sociálne média. Ilustračné foto.

Kalifornia oslovila do kampane čínsku herečku

V snahe osloviťčínskych turistov tak turistické spoločnosti vo svete začali využívať aj sociálne siete ako Weibo. Tento ťah využila americká spoločnosť napr. v kampani Navštívte Kaliforniu.

Za svoju tvár si zvolila Gao Yuanyuanovú, čínsku herečku, ktorá má na sociálnej sieti Weibo najmenej 21 miliónov fanúšikov. Yuanyuanová zdieľala na sieti svoje fotografie z návštevy Kalifornie, ktorú sponzorovala americká turistická spoločnosť.

Čína s 1,3 biliónmi občanov, umožňuje cestovným kanceláriám a destináciám na celom svete, aby čínskych turistov zaujali, a dostali sa na rozsiahly trh cestovného ruchu.

Zdroj: Tourism Review – Marketing campaigns focus on chinese travellers

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #turisti #Čína #Kalifornia #Európa #sociálne siete #turizmus