Liptovu sa darilo, dlhá zimná sezóna zvýšila tržby i počty turistov

Liptovské lyžiarske strediská a akvaparky hlásia po dlhej zimnej sezóne viac turistov i vyššie tržby. „Návštevnosť potiahli predovšetkým domáci dovolenkári, ktorých do Nízkych Tatier prišlo takmer 40 percent, nasledovali turisti z Poľska, Česka, Ukrajiny, Ruska, pobaltských krajín a Maďarska,“ povedal predseda predstavenstva Oblastnej organizácie cestovného ruchu Region Liptov Ján Blcháč.

19.05.2015 12:00
Lyžovanie, lyžovačka, lyžiar Foto: ,
Na Liptove zaznamenali jednu z najdlhších lyžiarskych sezón - trvala 150 dní.
debata

Na Liptove zaznamenali jednu z najdlhších lyžiarskych sezón – trvala 150 dní. Podľa údajov z regionálnych turistických kariet priemerná dĺžka pobytov sa blížila k štyrom dňom.

Ako ďalej informovala Miroslava Pallová z turistickej organizácie Region Liptov, nárasty potvrdil aj najväčší prevádzkovateľ horských stredísk spoločnosť Tatry Mountain Resorts, ktorému medziročne vzrástli tržby o 20 percent a viac hostí hlásili z hotelov a lyžiarskeho strediska Jasná, kde zaznamenali o 23 percent vyššie tržby ako vlani.

„Túto zimnú sezónu sme výrazne narástli v počte predaných skipasov cez externých ubytovateľov, ktorí skipasy ponúkali priamo svojim zákazníkom. Tento pozitívny fakt v prospech klienta potvrdzuje prehlbujúcu sa spoluprácu Tatry Mountain Resorts s ostatnými subjektmi cestovného ruchu v regióne Liptova a Tatier,“ uviedol predseda predstavenstva spoločnosti Tatry Mountain Resorts Bohuš Hlavatý.

Viac klientov napočítali aj v liptovských akvaparkoch. „Tento rok k nám prišlo o 9,3 percenta hostí viac ako minulý rok, čo je v absolútnej hodnote približne o 13-tisíc návštevníkov viac. Napriek tomu, že sme pocítili mierny pokles rusky hovoriacej klientely, pozitívom je, že túto dieru zaplátali Slováci,“ povedala marketingová riaditeľka Gino Paradise Bešeňová Lýdia Chovancová.

Vyťaženejší bol aj bezplatný Ski-aqua bus, ktorý počas zimnej sezóny previezol 81 200 dovolen­károv, čo je v porovnaní s vlaňajškom o približne 3 300 ľudí a o 12 percent viac.

„Tieto čísla svedčia o opodstatnenosti bezplatnej dopravy do najznámejších liptovských stredísk. Počet prepravených turistov sa za tri roky fungovania projektu neustále zvyšuje, podobne ako obľúbenosť u našich hostí. Všetky linky vykazujú dobrú vyťaženosť a opodstatnenosť,“ dodala riaditeľka Oblastnej organizácie Region Liptov Darina Bartková.

debata chyba
Viac na túto tému: #tržby #lyžiarske strediská #Nízke Tatry #lyžiarska sezóna #Liptov