Tatranským informačným kanceláriám sa v lete viedlo veľmi dobre

Úspešná letná sezóna vo Vysokých Tatrách, ktorá bude zrejme jednou z najlepších sezón v ére samostatnosti, sa podpísala aj na návštevnosti Tatranských informačných kancelárií. Tie počas mesiacov jún až august navštívilo viac ako 36-tisíc ľudí.

03.10.2016 14:30
turistika, chôdza, nordic walking Foto:
Nárast počas letnej sezóny zaznamenali tak ubytovacie zariadenia, popradský akvapark, ako aj prevádzkovatelia lanoviek, vysokohorských chát, reštaurácií či poskytovatelia služieb.
debata (1)

Ako informovala Andrea Žigová, výkonná riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OOCR) Región Vysoké Tatry, v porovnaní s minulým rokom za rovnaké obdobie ide o nárast o 14,8 percenta.

„Najväčší nárast návštevnosti informačných kancelárií bol v mesiaci jún, predstavoval až 40 percent a vyšplhal sa na počet 5 500 návštevníkov oproti 3 900 zaznamenaných v júni 2015. V júli narástol počet návštevníkov o približne 25 percent. Za mesiac august dosiahla návštevnosť úroveň spred roka,“ vysvetlila.

Nárast počas letnej sezóny zaznamenali tak ubytovacie zariadenia, popradský akvapark, ako aj prevádzkovatelia lanoviek, vysokohorských chát, reštaurácií či poskytovatelia služieb.

„Niektoré vybrané termíny ubytovatelia dokonca hodnotili z hľadiska obsadenosti lepšie ako top sezónu počas Vianoc a Silvestra, keď už v niektorých termínoch nebolo možné zohnať ubytovanie,“ dodala Žigová.

S letom sú spokojní aj v Mestskej informačnej kancelárii (MIK) v Poprade. Na svojich troch pracoviskách, v centre mesta, na železničnej stanici a v Spišskej Sobote, vybavili spolu 16 555 návštev­níkov.

„Len pracovisko MIK v centre obslúžilo v mesiaci júl spolu 6 007 a v auguste dohromady 5 077 osôb, v porovnaní s tým istým obdobím uplynulého roka ide o nárast o 954 vybavených klientov len na tomto pracovisku,“ informovala riaditeľka MIK Lucia Pitoňáková.

Kým v júli podľa jej slov dominovali návštevníci zo Slovenska a z Českej republiky, v auguste už silne prevládali Slováci.

„Klientom sme v kancelárii v centre mesta vyšli v ústrety predĺžením prevádzkovej doby počas týždňa až do 20:00, novinkou v porovnaní s uplynulou sezónou bolo zriadenie infopointu v Spišskej Sobote, ktorý vznikol v spolupráci s Podtatranským múzeom v Poprade. Pracovníci infopointu vítali účastníkov vyhliadkových jázd turistického vláčika a pozývali ich do jednotlivých inštitúcií, ktoré je možné na sobotskom námestí navštíviť,“ dodala Pitoňáková.

Mimoriadne pestré bolo národnostné zloženie klientely na pracovisku na železničnej stanici v Poprade, počas letných mesiacov tam obslúžili 4 200 cestovateľov, boli medzi nimi aj turisti z Brazílie, Singapuru, Hongkongu, Indie, Turecka, Malajzie či Austrálie a Kanady.

Záujem návštevníkov Popradu sa už tradične sústreďoval na získavanie informácií o meste, o Vysokých Tatrách, Slovenskom raji či akvaparkoch.

„Česká klientela sa často pýtala na možnosť vybaviť si preukaz na cestovanie vlakmi zdarma, či obzrieť si pôvodné miesta bývalých vojenských kasárni, kde mnoho z návštevníkov slúžilo na základnej vojenskej službe. Turisti z USA a Kanady mnohokrát spojili svoju dovolenku s hľadaním svojich koreňov aj v našom regióne,“ informoval Rastislav Hudec z informačnej kancelárie.

1 debata chyba
Viac na túto tému: #turisti #Vysoké Tatry #informácie