Čo pritiahne do Bratislavy mladých Čechov? Korunovácie, adrenalín a príroda

Nové generácie mladých Čechov nemajú vzťah ku Slovensku, stále väčšie problémy im robí slovenčina, no sú zdatní v iných jazykoch, a preto radšej cestujú do iných krajín. "Ak sa nezačneme o túto novú generáciu nejakým spôsobom starať, tak nám český trh, ktorý je najdôležitejší z hľadiska počtu, začne postupne rapídne klesať," tvrdí predseda predstavenstva bratislavskej organizácie cestovného ruchu Bratislava Tourist Board (BTB) František Stano.

03.04.2014 06:00
Bratislava Foto: ,
Bratislavu chce BTB prezentovať ako vzrušujúce mesto na Dunaji s množstvom adrenalínových zážitkov. Tie si môžu turisti vychutnať cez deň, večer ich mesto zase pozve do klubov.
debata (2)

Podľa Františka Stana z Bratislava Tourist Board treba začať konať. Vlani do Bratislavy prišlo 87 348 turistov z Českej republiky, čo predstavuje nárast oproti predchádzajúcemu roku o takmer 3,7 percenta. Počet prenocovaní však klesá. Takže českí turisti nám síce pribúdajú, ale chodia už na kratšiu dobu, zhodnotil Stano.

Starí Česi nás majú radi, privábme aj mladých

Český trh sa podľa Františka Stana zásadne mení a fenomén, že Česi boli dlhé roky najpočetnejšia skupina turistov na Slovensku, sa vraj bude vytrácať. Môže za to aj zväčšujúca sa jazyková bariéra. Mladí Česi ovládajú lepšie cudzie jazyky a čoraz menej rozumejú po slovensky. Bratislavská organizácia cestovného ruchu teda hľadá, čím osloviť českého turistu novej generácie pre budúcnosť.

Korunovácia nás odlišujú od Viedne a Budapešti

Tento rok sa Bratislava rozhodla staviť na tri lákadlá. Prvým je propagácia Bratislavy ako korunovačného mesta. „Bol to aj spôsob, ako sa odlíšiť od našich najväčších priamych konkurentov, Budapešti alebo Viedne, ktoré korunovačnými mestami neboli. A celú históriu Bratislavy v tom najväčšom rozkvete poznamenala najviac práve táto éra,“ vysvetlil Stano.

Druhou cestou je orientácia na mladých. „Chceme naučiť mladých, že nielen za lacnou zábavou a lacným alkoholom sa dá prísť do Bratislavy,“ povedal Stano. Veď Bratislava je vzrušujúce mesto na Dunaji, ktoré cez deň ponúka veľa adrenalínových zážitkov. Večer zasa turisti môžu vyraziť do klubov. „Chceme zjednotiť klubovú scénu a ponúkať ju ako produkt večernej Bratislavy. Skúšame podchytiť 30 klubov najbližšie k centru, kde je bohatý program a medzinárodní účinkujúci,“ upresnil Stano.

Treťou novinkou je zdôrazňovanie blízkosti prírody. Preto BTB stavila na heslo „jednou nohou v meste, druhou v prírode“. „Chceme spojiť záujem byť v prírode a mať pritom zázemie v meste, teda večer tráviť čas inak ako pod stanom. To je pre nás nová výzva do ďalšieho obdobia,“ povedal Stano.

Najviac turistov v auguste

Vlani Bratislavu navštívilo 947 730 turistov, z toho takmer 650 000 tvorili zahraniční návštevníci a 300 000 prišlo z iných kútov Slovenska. Medziročne to znamená 15-percentný nárast, pričom najsilnejším mesiacom bol august, kedy do mesta na Dunaji zavítalo 99 000 turistov. Do rozpočtu Bratislavy z výberu dane za ubytovanie prišlo 2,7 milióna eur. Tento rok chce mesto prekonať hranicu milión turistov.

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #Česi #turizmus #mladé generácie #BTB