Na dovolenke platí: ako nám ustelú, tak v hoteli spíme

Doma si dávame záležať na mieste, kde spíme. No keď cestujeme za oddychom a domáce prostredie vymeníme za hotel, musíme sa spoľahnúť na druhých. Najmä na dovolenke si chceme oddýchnuť, nie vstávať každé ráno s boľavým chrbtom.

17.04.2014 06:00
postel hlavna shutterstock Foto:
Pre hotely je výber matraca jednou z priorít.
debata

O konkurencies­chopnosti hotela rozhodujú napríklad jeho poloha, dobré meno, dobré jedlo, ale aj taká malá veľká vec, akou je posteľ. Hostia sa samozrejme majú dobre cítiť všade, na recepcii, v lobby, v bare a v samotnej izbe, ale priestory môžu byť najlepšie architektonicky riešené a personál dokonale zvládajúci svoju prácu, ak sa dobre nespí v hotelovej posteli, celkový dojem z pobytu veľmi trpí.

Preto majú dobré hotely vypracované detailné manuály o tom, čo musí posteľ spĺňať, aký môže a aký nesmie byť rám, rošt, matrac, vankúše, prikrývky, posteľná bielizeň a ako sa o to všetko starať. Hosť to netuší a ani nemá prečo, pokiaľ sa vyspal do ružova a možno ešte lepšie ako doma. Iba vtedy sa rád vráti a hotel aj odporučí ďalej.

Posteľ v centre záujmu

Spanie v cudzom prostredí robí niektorým ľuďom problémy. O to viac sa hotely snažia dosiahnuť maximálny možný komfort spania.

„Výber matraca je pre nás jednou z top priorít. Celá sieť našich hotelov sa pri výbere matracov riadi vlastným manuálom kvality. Musíme sa vyhnúť spoločnostiam, ktoré nemajú meno a nevieme, čo od nich môžeme očakávať, pretože investícia do posteľného vybavenia nie je lacnou záležitosťou. Kritériá sú zrejme nastavené dobre, lebo zo strany hostí sa často stretávame s otázkou, kde by si taký matrac mohli kúpiť aj domov,“ s úsmevom konštatuje Katarína Lettrichová z Hotela Kempinski.

Aj v hoteloch Sheraton po celom svete majú vlastné „posteľové“ pravidlá a navyše aj vlastnú unikátnu posteľ. „Posteľný systém používaný v našom hoteli bol špeciálne vyvinutý pre značku Sheraton a spĺňa najvyššie požiadavky hostí. Každá posteľ s patentovanou technológiou obsahuje množstvo hypoalergénnych páperových vankúšov, poťah, perinu a obliečky, a vysoko kvalitný matrac,“ hovorí PR manažérka hotela Jana Romanová.

Na detailoch záleží

V hoteloch Tatry Mountain Resorts sa okrem štandardov na náplň matracov, ktorá je presne špecifikovaná v kilogramoch na meter štvorcový, zameriavajú aj na zdanlivé maličkosti. „Naše hotely sú vyhľadávané kvôli oddychu, preto kladieme veľký dôraz na komfortný a zdravý spánok a na pravidelnú kontrolu a údržbu matracov,“ hovorí Alena Spišiaková, marketingová manažérka TMR Hotels.

„Matrac musí spĺňať najprísnejšie normy aj čo sa týka nehorľavosti, prierezu pružín, zloženia výplne, šírky štepu s hrúbkou nite v matraci aj na jeho povrchu. Hotel vedie evidenciu o ich údržbe. Pre ešte lepší spánok hostí sú v izbách v každom z našich wellness hotelov k dispozícii aj vankúše s inou, špecifickou zmesou byliniek v súlade s konceptom hotela.“

Za najdôležitejšiu súčasť služieb považujú výber matraca aj v košickom dizajnovom Hoteli Yasmin. „Matrace musia byť z vysoko kvalitných materiálov a musia mať dobrú životnosť. Veľký dôraz kladieme na čistotu a hygienu. Okrem bežnej údržby dbáme na pravidelné otáčanie a hĺbkové čistenie matracov, pravidelne meníme ochranné prikrývky a kontrolujeme aj prípadné poškodenie pružín a matracového podkladu. Ak sa objaví poškodenie, matrac sa ihneď vymení,“ približuje kvalitu spania Katarína Fabianová z Hotela Yasmin.

Čistota do hĺbky

A tak si môžeme v dobrých hoteloch užívať neraz postele ešte lepšie než máme doma. No kým kvalitu matraca, perín a obliečok dokážeme ohodnotiť dotykom, o tom, koľko čiastočiek ľudského tela je „namrvených“ v útrobách matraca, sa môžeme len dohadovať.

„Podľa našich skúseností hotely okrem kvality materiálov, spracovania a dlhej životnosti vyžadujú matrace, ktoré sa dobre udržiavajú a čistia,“ upokojuje Antonín Dymák zo spoločnosti Gumotex, ktorá už viac ako štyri desaťročia matrace vyrába a dodáva aj do hotelov. Žiaden hotel, ktorý dbá o svoje dobré meno a na tento účel investuje nemalé prostriedky, si nedovolí čistotu matraca zanedbať.

„Matrac prejde kontrolou po každom odchode hosťa z hotelovej izby. Je chránený protektorom, každé tri mesiace ho otáčame a v pravidelných intervaloch hĺbkovo čistíme,“ hovorí o praxi v Hoteli Kempinski K. Lettrichová.

„Z hygienických dôvodov uprednostňujeme tvrdšie matrace s antialergickými vlastnosťami zakupované od overených dodávateľov a dôsledným dodržiavaním plánu sanitácie ich udržiavame také čisté, aby sa náš hosť cítil ako doma,“ pritakáva aj marketingová manažérka Hotela Kaskády Petra Šeligová.

Tvrdý, mäkký, obojaký

No aj napriek tomu, že čistota a vysoká kvalita spania sú pre hotely jedným z kľúčových servisov pre klienta, nedá sa vyhovieť všetkým. Lebo koľko ľudí, toľko chutí. „V prípade, že má hosť ďalšie požiadavky, napríklad na iný druh prikrývky či poťah, vždy sa môže obrátiť na personál, ktorý mu jeho prianie splní,“ vysvetľuje Jana Romanová z bratislavského Hotela Sheraton. No keby chcel vymeniť tvrdý matrac za mäkší alebo naopak, predsa len môže nastať problém.

Problém, ktorý však už onedlho možno problémom nebude, pretože spomínaný Gumotex rokuje s niekoľkými dobrými hotelmi o vybavení izieb spacím systémom Night Control. „Unikátnosť tohto matraca najvyššieho radu spočíva v jednoduchej nastaviteľnosti tuhosti matraca podľa aktuálneho želania a potrieb hosťa. Ak sa novinka osvedčí, hotely už nebudú musieť riešiť dilemu, či sú lepšie matrace tvrdé alebo mäkké, pretože jeden matrac poskytuje všetky možnosti, hosť sa vždy vyspí a bude sa do hotela rád vracať,“ uzatvára Antonín Dymák.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #dovolenka #spánok #posteľ #hotely #matrac