Zľavové portály využívajú hostia aj hotely

Slovenské hotely dlhodobo uvádzajú len tridsaťpercentnú vyťaženosť, čo ich podľa rebríčka Eurostatu dostáva na posledné priečky v celkovej obsadenosti. Niektorí hotelieri sa sťažujú na nízky záujem o hotely a úpadok regiónu, iní si poradili a využívajú aktuálne možnosti na trhu, ktorými lákajú zákazníka.

, , 01.05.2014 06:00
debata

Ako uvádza Zdenko Hoschek z portálu ZlavaDna.sk, „za posledné roky si množstvo hotelov zvyklo pravidelne využívať zľavové portály vo svoj prospech. V minulom roku sme tak slovenským hotelom pomohli nielen s obsadením izieb, ale aj s podporou aktivít v regióne, ako 83-tisíc predaných kupónov do wellness, 9 800 vstupov do akvaparku či predaj 7 500 skipasov. Predtým bolo bežné, že si našinci dopriali dve dovolenky za rok – jednu v lete a jednu v zime. Vďaka zľavovým portálom sa postupne naučili chodiť na neplánované víkendové wellness pobyty v hodnote cca 100 až 130 eur pre oboch."

Zľavy na Pravda.sk Foto: Pravda.sk
zľavy pravda.sk Zľavy na Pravda.sk

Uverejňovanie zliav na pobyt v hoteli už nie je len sezónna, ale často celoročná záležitosť. Záleží na type zariadenia a oblasti, v ktorej sa nachádza. Hotely stále častejšie využívajú zľavové portály na vykrývanie voľných apartmánov či prevádzok. „Trh sa mení a je často na manažéroch hotelov, ako sa mu dokážu prispôsobiť a využijú svoje možnosti,“ vraví Michal Pecho z Aplend Apartments.

Pre množstvo hotelov je možnosť uverejniť svoju ponuku na zľavovom portáli spôsob, ako sa spropagovať a získať zákazníka. Na druhej strane sú hotelieri, ktorí zľavy zverejňovať nechcú, lebo sa boja, že stratia zákazníkov, ktorí k nim chodia vždy za plnú cenu.

Slováci sú najspokojnejší so službami hotelov a penziónov najmä vo Vysokých a Nízkych Tatrách a v Liptove. Vyplýva to z rebríčka top hotelov a penziónov za vlaňajší rok na portáli Zľavomat.sk. Vyše 15-tisíc zákazníkov hodnotilo cez webovú stránku portálu služby, personál, kvalitu reštaurácie a interiér navštívených hotelov počas roka 2013.

„Každá časť Slovenska uprednostňuje iné zľavy – napríklad na severe Slovenska si zákazníci doprajú najmä wellness pobyty, obyvatelia západného Slovenska milujú burgery a sushi a u východniarov je dlhodobo hitom pizza,“ uviedol Tomáš Sroka, riaditeľ Zlavomat.sk, ktorý patrí do nadnárodnej skupiny Slevomat Group.

„Vlani si zľavový kupón do reštaurácie alebo na donášku jedla kúpili zákazníci na Zľavomat.sk vyše 120-tisíckrát. Sumy sa pohybujú od pár eur do 30 eur v závislosti od reštaurácie. Zákazníci uprednostňujú predovšetkým zážitkové menu, radi skúšajú nové reštaurácie – najmä exotické, a inšpirujú sa ich ponukou. Najvyhľadávanejšie sú reštaurácie v centre miest s kvalitnou kuchyňou. Najviac zľavových kupónov do reštaurácií si kupujú v Košiciach, kde je najobľúbenejšia pizza. V Žiline a Nitre je veľmi obľúbené suši a v Banskej Bystrici steaky a pizze. Najžiadanejšie je suši, viacchodové luxusné degustačné menu a steaky. Na východe krajiny je veľmi obľúbená pizza."

Tatry a Liptov sú podľa portálu zároveň aj najobľúbenejšie dovolenkové destinácie Slovákov, ktorí cestujú cez Zľavomat.sk. Hitom sú najmä kratšie, trojdňové pobyty: „Zaujímavosťou je, že súčasťou väčšiny najobľúbenejších ubytovacích zariadení je wellness, ktorý našinci uprednostňujú pri vyberaní dovolenky po celý rok,“ doplnil Sroka.

Takmer polovicu obratu portálu za minulý rok tvorí cestovanie. Predalo sa takmer 124-tisíc dovolenkových pobytov, čo je viac ako 500-tisíc lôžkonocí a dvojnásobne viac ako dva roky predtým. Priemerná cena kupónu za pobyty na Slovensku na osobu bola vlani 127 eur. Pre Ivetu Novákovú, riaditeľku hotela Chateau Appony v Oponiciach, je výhodou spolupráce so Zľavomat.sk najmä zvýšenie obsadenosti počas víkendov. „Klienti využívajú služby aj mimo zakúpeného kupónu, ako sú napríklad masáže, tenis či bowling. Okrem toho ponuku si pozrie množstvo ľudí vďaka vysokej návštevnosti na webovej stránke."

Podľa Ivana Matinu, riaditeľa hotela Aquatermal v Dolnej Strehovej, spolupráca so zľavovým portálom pomohla k úspechu prevádzky hneď po jej modernizácii roku 2011. „Keďže otvoreniu nepredchádzala žiadna kampaň, po skončení letnej sezóny sme očakávali trápenie s napĺňaním hotela. Vďaka kampani sa nám podarilo mimosezónu naplniť na 75 %. Predali sme takmer 1 800 pobytov, a to nám vytvorilo veľké portfólio zákazníkov, ktorí minú dosť peňazí aj mimo kupónu. Odvtedy už prešli viac ako dva roky a Zľavomat.sk sa stal naším veľmi dobrým obchodným partnerom. Je to najmä o nastavení správnej ponuky v správnom čase a za správnych podmienok."

Majiteľ Wellness penziónu Strachan v Belianskych Tatrách Jaroslav Strachan tvrdí, že za posledných päť rokov sa aj vďaka zľavovým portálom a zavedeniu eura zmenilo zloženie turistov. „Zatiaľ čo pred rokom 2008 bolo deväťdesiat percent zahraničných turistov a desať percent Slovákov, v súčasnosti je to naopak. Zľavové portály majú pozitívny efekt na cestovný ruch – učia Slovákov objavovať Slovensko ako miesto na dovolenku. Takto si obsadzujeme niektoré konkrétne termíny. Klientela z nich sa nám vracia napriek všeobecne rozšírenému názoru o nelojalite ľudí, ktorí nakupujú cez zľavové portály,“ dodal J. Strachan.

Rebríček top hotelov a penziónov za rok 2013
Počet hviezdičiek Poradie Názov zariadenia Lokalita Hodnotenie zákazníkov (max. 5 hviezdičiek)
Štvorhviezdičkové hotely 1 Chateau Appony**** Topoľčany 4,8
  2 Hotel Kaskády**** Sliač 4,8
  3 Hotel Park Avenue**** Piešťany 4,6
  4 Hotel Solisko**** Vysoké Tatry 4,6
  5 Hotel Hills**** Vysoké Tatry 4,4
Trojhviezdičkové hotely 1 Hotel Aquatermal*** južné Slovensko 4,9
  2 Hotel Alexandra*** Liptov 4,6
  3 Horský hotel Remata*** Turčianske Teplice 4,6
  4 Hotel Bachledka***Strachan Belianske Tatry 4,6
  5 Hotel Encián*** Rajecké Teplice 4,6
Penzióny 1 Wellness Penzión Strachan*** Belianske Tatry 4,8
  2 Permoník Dependance Grand Hotela Permon**** Nízke Tatry 4,7
  3 Relax Uhliská Orava 4,6
  4 Penzión Horec*** Liptov 4,5
  5 Koliba u Kuba** Orava 4,4
Zdroj: Zľavomat.sk, 2013

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #zľavový portál #hotelierstvo #rebríček top hotelov #gastro-hotely
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy