„Slovensko s panenskou prírodou a vybudovanými turistickými trasami je pre nás veľmi zaujímavou destináciou. Znečistenie našich miest je alarmujúce a čerstvý vzduch je čoraz vzácnejší. Prekvapilo ma obrovské množstvo lesov a pestrá ponuka aktivít pre rekreačných športovcov,“ povedal Sarah Qiu z odborného časopisu Travel Weekly China.
Číňania si na dovolenke chcú vyčistiť pľúca
Číňanov udivilo, že lesy pokrývajú až 40 percent slovenského územia. Pri neveľkej rozlohe našej krajiny to v podstate znamená zeleň na dosah bez ďalšieho cestovania. A takáto predstava im je naozaj vzdialená.
K atraktivite Slovenska z ich pohľadu tiež prispieva bohatá ponuka značených turistických a cyklistických ciest rôznej náročnosti.
Obyvatelia ázijských krajín milujú tiež technické novinky. Informácie o mobilných aplikáciách s mapami a programom na Slovensku ich teda veľmi potešili.
Nepohrdnú ani dobrými nákupmi
Číňania sú známi aj svojou láskou k nakupovaniu. Horský vzduch počas svojho pobytu radi na chvíľu vymenia za moderné klimatizované obchodné centrá s ponukou kvalitných brandov.
Značkový tovar je v Číne nesmierne drahý, ak ho nakúpia v Európe, vyjde ich lacnejšie a nakupovanie spoja so zážitkami, dovolenkou a spoznávaním nových miest.
„Oslovilo ma viacero moderných obchodných centier v Bratislave, dokonca aj spojených s luxusnými hotelmi. To je zaujímavá ponuka, ktorá môže pritiahnuť na Slovensko viac Číňanov so záujmom o nakupovanie v príťažlivej destinácii,“ dodáva Virginia Sun z časopisu Traveler Magazine.
China Outbound Travel & Tourism Market (COTTM)
COTTM je jediný veľtrh v Číne, ktorý je určený iba zástupcom odbornej verejnosti a médií. Tento rok v apríli sa na ňom zúčastnilo viac ako 3 000 zástupcov cestovných kancelárií a touroperátorov.
Ponuku predstavilo 380 vystavovateľov z viac ako 60 krajín a regiónov. Medzi nimi aj Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR), ktorá hodnotí veľtrh úspešne a v čínskom trhu vidí veľký potenciál.
„Podľa našich prieskumov sú čínski turisti celosvetovou jednotkou vo výške výdavkov na cestovanie a Európa je pre nich veľmi príťažlivá destinácia. Na čínskom trhu budeme aktívne pôsobiť aj naďalej. V tomto roku pripravujeme v spolupráci s partnermi z krajín V4 prezentačnú cestu po siedmich najvýznamnejších čínskych mestách. V októbri navštívi krajiny V4 skupina novinárov z online médií,“ uzavrela Marta Kučerová, generálna riaditeľka SACR.