Odborníci budú hodnotiť nielen kvalitu ubytovania, ale aj stravovacích služieb. „Našou ambíciou je umožniť zákazníkovi, potenciálnemu klientovi, zorientovať sa v kvalite poskytovaných služieb a odporučiť mu ubytovacie zariadenia s garanciou kvality. Chceme zároveň motivovať poskytovateľov ubytovania k neustálemu zlepšovaniu a skvalitneniu služieb,“ uviedol predseda predstavenstva Oblastnej organizácie cestovného ruchu Región Liptov Ján Blcháč.
Pri hodnotení bude rozhodujúca aj kvalita personálu a jeho komunikácia s klientom – ochota, úslužnosť a schopnosť čo najlepšie predať služby, ktoré ubytovacie zariadenie poskytuje. „Do hodnotenia sme vybrali dve desiatky zariadení. Hodnotiť budeme od 20. októbra do 10. decembra počas neohlásených anonymných návštev, ktoré budú mať pod palcom nezávislí odborníci,“ dodala riaditeľka turistickej organizácie Region Liptov Darina Bartková.
Liptovská obdoba michelinovských hviezd má podľa Bartkovej aj veľký marketingový prínos, keď zvyšuje kredit Liptova doma aj v zahraničí. Koľko hviezd a komu inšpektori kvality udelia, zverejní turistická organizácia v polovici decembra.