Liptovské ubytovacie zariadenia opäť bojujú o certifikát kvality

Ubytovacie zariadenia na Liptove opäť bojujú o certifikát kvality Liptovská hviezda. Z 15 prihlásených až 12 prevádzok ocenenie obhajuje. Tento rok budú komplexne hodnotiť tak ubytovacie služby ako aj gastronómiu.

21.11.2015 14:00
debata

„Hodnotitelia sa pozrú a zamerajú na recepciu, na ubytovací úsek, na čistotu izieb. A čo sa týka gastroslužieb, na reštaurácii hodnotia vzhľad raňajok, obsluhujúcich, to isté na ponuke à la carte,“ ozrejmila riaditeľka hotela Tri studničky Iveta Chovanová.

Hodnotenie robí agentúra eXperTz, ktorá sa špecializuje na prieskumy poskytovaných služieb ubytovacích zariadení. Hodnotitelia vystupujú ako bežní hostia a o ich prítomnosti personál zariadení nevie. Tohtoročné hodnotenie prevádzok by mali ukončiť v polovici decembra, informovala dnes médiá Darina Bartková, riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu Region Liptov, ktorá Liptovskú hviezdu organizuje. Certifikát má platnosť dva roky. Zariadenia sa mohli prihlásiť do hodnotenia dobrovoľne.

„Cieľom projektu je, aby sme motivovali ubytovateľov k neustálemu zlepšovaniu. Aby sa navzájom porovnávali a zlepšovali svoje služby,“ priblížila Bartková s tým, že majú záujem úspešné zariadenia aj predstaviť a ponúknuť tak turistom, ktorí sa rozhodnú prísť na Liptov, aby si vedeli dobre vybrať ubytovacie zariadenie.

Doposiaľ sa inšpektorom podarilo zosumarizovať čiastkové výsledky návštevy štyroch hotelov, jedného penziónu a koliby. „Dobrá správa je, že kvalita ubytovacích zariadení stúpa. Napriek tomu, ešte stále je čo zlepšovať. Týka sa to predovšetkým vzťahu personálu k hosťovi a bazírovaniu na maličkostiach, ktoré robia z kvalitných zariadení výnimočné,“ vysvetľuje Igor Kazda zo spoločnosti eXperTz. Z detailne vyplneného dotazníka je zrejmé, v ktorých činnostiach hodnotené subjekty obstáli a v ktorých sa musia zlepšiť.

„Keďže sa snažíme ponúkať naše služby čo najlepšie, je správne, aby sme sa vedeli porovnať s podobnými zariadeniami. Profesionálnu a konštruktívnu kritiku našej práce zároveň považujeme za dôležitú a osožnú. Je pre nás podstatné, aby sme z dlhodobého horizontu presviedčali návštevníkov, že aj keď máme neustále čo vylepšovať, snažíme sa naďalej vzdelávať a učiť sa aj z vlastných chýb. Súťaž Liptovská hviezda má v našom regióne svoju osobitú hodnotu a tradíciu, preto je pre nás vždy výzvou na sebareflexiu a podnetom pre nové ciele,“ vysvetľuje majiteľ Koliby u dobrého pastiera Patrik Habo, ktorý zapojil prevádzku do hodnotenia Liptovská hviezda.

debata chyba
Viac na túto tému: #gastronómia #certifikát #služby #ubytovanie #turizmus #Liptov #turistický ruch