Podľa Tatarenkovho projektu by mohla oddelená kabína bezpečne pristáť na zemi alebo na vode pomocou priložených padákov a nafukovacích gumových tlmičov, ktoré by sa automaticky naplnili vzduchom. Jeho dizajn predpokladá uloženie týchto pomôcok v priestoroch v spodnej časti odnímateľnej kabíny, v ktorých je uskladnená batožina cestujúcich, a v hornej časti nad hlavami pasažierov.
„Zatiaľ čo leteckí inžinieri po celom svete pracujú na tom, aby boli lietadlá bezpečnejšie, ľudský faktor nedokážu ovplyvniť,“ povedal vynálezca. „Môj návrh počíta so súčasnými technológiami, ktoré na výrobu trupov, krídel, klapiek, spoilerov, krídelok i chvostov lietadiel používajú kevlarové (para-amidové) vlákna a uhlíkové kompozity. Ľahké materiály umožňujú čiastočne kompenzovať váhu padákového systému,“ povedal Vladimir Tatarenko.
Letecký inžinier údajne pracuje na projekte už tri roky, a verí, že jeho koncepcia by mohla pomôcť zachrániť mnoho životov. Po tom, ako svoj návrh predstavil verejnosti, niektorí jeho nadšenie zdieľali, iní mu však vyčítali priveľkú finančnú náročnosť pri výrobe takýchto strojov. „Lietadlá s odnímateľnou kabínou neobstoja z hľadiska mechanických, ekonomických ani prevádzkových nákladov,“ zanalyzoval jeden. Ďalší komentár mu dáva za pravdu: „Z miliónov letov ročne zomrie na celom svete menej ako 500 ľudí v dôsledku leteckej havárie“. „Hoci je to fantastický nápad, jeho realizácia by bolo neskutočne drahá a ceny leteniek by porástli exponenciálne,“ súhlasí tretí.
Koncepcia odnímateľnej kabíny nebola prvým Tatarenkovým leteckým vynálezom na záchranu životov. Už skôr predstavil svoj „únikový kapsulový systém“, ktorý počítal s akýmsi modulom pre cestujúcich v rámci lietadla. Ten by sa v núdzovej situácii uvoľnil a opustil lietadlo cez poklop umiestnený na chvoste lietadla.
Zdroj: Telegraph.co.uk; Independent.co.uk