Bratislava dostala 'turistického Oscara' - cenu Zlaté jablko

Bratislava ako destinácia v tomto roku obdržala prestížnu cenu „Golden Apple“. Ide o ocenenie, ktoré udeľuje F.I.J.E.T., svetová organizácia novinárov a autorov píšucich o cestovnom ruchu a dá sa prirovnať k Oscarom v turizme.

01.06.2017 15:49
Bratislava, Golden Apple, Zlaté jablko, cena Foto:
Bratislava získala cenu Golden Apple.
debata

Slávnostné odovzdávanie Zlatého jablka za účasti oficiálnej delegácie F.I.J.E.T.-u, pozvaných novinárov, najvyšších predstaviteľov mesta a zástupcov Ministerstva dopravy a výstavby SR prebehlo v reprezentatívnych priestoroch Zrkadlovej sály Primaciálneho paláca.

Bratislava získala Golden Apple v kategórii destinácia pretože je mestom, kde sa unikátnym spôsobom prepájajú dejiny s kultúrou a zážitkovým rozmerom, ktorý je taký podstatný pre rozvoj cestovného ruchu v destinácii.

„Toto prestížne ocenenie, ktoré sa udeľuje od roku 1970 určite prispeje k zviditeľneniu značky Bratislava v zahraničí. Naše mesto sa tak zaradí medzi známe destinácie ako Krakov, Ľubľana, Moskva, Antverpy či Dubrovník, ktoré už sú držiteľmi Zlatého jablka,“ povedala námestníčka primátora Bratislavy Ľudmila Farkašovská.

Metropola má rekordnú návštevnosť

Bratislava v posledných rokoch zažíva turistický boom. Všetky štatistiky ukazujú, že rekordné čísla je možné očakávať aj naďalej. V roku 2016 nás navštívilo viac ako 1,2 milióna turistov, pričom ide o vyše 15 % medziročný nárast.

Bratislava získala cenu Golden Apple. Foto: BRATISLAVSKÁ ORGANIZÁCIA CESTOVNÉHO RUCHU
Bratialava, turizmus, Zlaté jablko, Golden Apple Bratislava získala cenu Golden Apple.

Konkurenčné výhody mesta, ktorými sú skvelá logistická dostupnosť, spojenie histórie s extenzívnou a modernou infraštruktúrou či neustále rozširovanie siete hotelových kapacít, dopĺňa fakt, že mesto žije podujatiami a kultúrou.

Udeľovanie cien Golden Apple zvyčajne prebieha za účasti popredných predstaviteľov destinácie a F.I.J.E.T.-u, pričom okrem oficiálnej delegácie sú na Slovensko pozvaní aj jednotliví novinári zo zahraničia.

Celá skupina novinárov bude mať následne možnosť spoznať Bratislavu hlbšie počas trojdňového press tripu organizovaného Bratislava Tourist Board.

„Sme veľmi radi, že naša spoločná kandidatúra s FIJET Slovakia priniesla želané ovocie, a to dokonca zlaté,“ vyjadrila spokojnosť Alžbeta Melicharová, predsedníčka predstavenstva Bratislava Tourist Board.

„Naše pozvanie prijali dlhoroční prispievatelia viacerých popredných európskych médií zo zahraničia, napríklad z Francúzska, Belgicka, Veľkej Británie, Španielska, Chorvátska, Turecka, Rumunska a Bulharska. Veríme, že press trip pripravený v spolupráci s Bratislava Tourist Board prinesie ešte viac pozitívnych mediálnych výstupov a bude tým šíriť dobré meno Bratislavy v zahraničí,“ dodáva Ľudmila Novacká, predsedníčka F.I.J.E.T. Slovakia.

debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #turizmus