Podľa guvernéra bol festival „kľúčovou udalosťou v dejinách New Yorku i Ameriky“. Do areálu, kde sa asi 144 kilometrov od New Yorku nachádzala farma Bethel Woods, vtedy vyrazilo pol milióna ľudí. Ikonický festival zaznamenal Michael Wadleigh v známom dokumentárnom filme Woodstock.
V súčasnej dobe patrí areál Centru umenia v Bethel Woods, rozprestiera sa na viac ako 300 hektároch a zahŕňa múzeum, amfiteáter s kapacitou 15 000 miest, menšiu galériu umenia a konzervatórium.
Zaradenie do registra národných pamiatok sa koná pri príležitosti 50. výročia takzvaného leta lásky, keď sa v roku 1967 počas happeningu v San Franciscu masovo rozšírilo hnutie hippies.
Vyše 100 000 mladých ľudí na hudobnom festivale Monterey Pop Festival sa pokúsilo uviesť do praxe kontrakultúrne ideály, zadarmo sa rozdávalo jedlo a drogy.
Múzeum Bethel Woods pri tejto príležitosti organizuje výstavu „Láska na predaj“, ktorá sa venuje komercializácii kontrakultúry. „Kontrakultúra bola všade a Medison Avenue zahrnuli slogany, motívy a postoje hnutia, ktoré sa využívali na predaj áut, nealkoholických nápojov, módy a životného štýlu na Main Street,“ píše sa v správe múzea.
Splynutie bolo predvídateľné, napísal hudobný sever Record. „To, čomu sme ako deti nerozumeli, bolo, že žijeme v komerčnej kultúre,“ napísal vplyvný karikaturista Robert Crumb vo svojej autobiografickej knihe. „Všetko okolo nás bolo kúpené a predané. Ako americká stredná trieda sme v podstate vyrástli na filmoch. Hodnoty, ktoré nás poháňali, boli len súčasťou obrazu. Samotné médium však hralo väčšiu úlohu, než sme si uvedomovali: vytváralo ilúziu. Žijeme obklopení ilúziou profesionálne stvorenou rozprávkami. Sotva máme kontakt s realitou,“ uviedol Crumb.