Prestaňte s tým konečne, myslia si letušky pri týchto zlozvykoch pasažierov

, 30.08.2017 07:00
letuška, pilot, lietadlo, lietanie,
Pre letušky je frustrujúce, ak sa cestujúci neodzdravia a tvária sa, akoby boli vzduch. Autor:

Prvým krokom k zlepšeniu je spoznanie, v čom je chyba. Vzdušný personál zhrnul všetky negatíva, ktorých sa (azda aj neuvedomene) najčastejšie dopúšťajú cestujúci na palube lietadiel.

Žiaden pozdrav

Personál pri vchádzaní pasažierov na palube víta a usmerňuje na miesta. Pre letušky je frustrujúce, ak sa cestujúci neodzdravia a tvária sa, akoby boli vzduch.

Podvádzanie so sedadlami

Kto má turistickú triedu, darmo sa snaží prekĺznuť do biznis. Podobné pokusy spôsobujú len chaos a trápne vyvádzanie z neoprávneného miesta.

Príspevok, ktorý zdieľa Passenger Shaming (@passengershaming),

Zaplnenie skriniek

Veľké tašky a kufre sa majú umiestniť do zatváracích políc nad hlavou, malé kabelky majú miesto na zemi. Mnoho ľudí však zaplní horný priestor svojou malou príručnou batožinou a spokojne sa usadí, no ostatným už na ich kufre nezvýši miesto. Vznikajú spory a letušky musia tieto situácie dookola riešiť a vysvetľovať zásady ohľaduplnosti.

Príspevok, ktorý zdieľa Passenger Shaming (@passengershaming),

Nepočúvanie bezpečnostného poučenia

Najmä tí, čo lietajú často, nevenujú úvodnému školeniu pozornosť. Ešte horšie však je, ak hlasnou vravou dávajú personálu najavo svoj nezáujem a navyše rušia aj ostatných cestujúcich. Práve títo „machri“ však v prípade ohrozenia zvyknú najviac panikáriť.

Odpadky… Všade samé odpadky

Na vyhadzovanie nepotrebného sú predsa v civilizovanom svete koše.

Príspevok, ktorý zdieľa Passenger Shaming (@passengershaming),

Toto a hneď

Počas dlhších letov má všetko svoj čas. Najprv sa podáva snack, potom nápoje, nasleduje hlavné jedno a zber odpadkov. Niektorí pasažieri však žiadajú hneď po vzlietnutí kávu, keď sa letuška prediera uličkou s vozíkom jedla, nutne potrebujú na toaletu a keď sa rozdáva strava, oni jej podávajú kopu odpadkov.

Koniec sveta pre menu

Lietadlo nie je reštaurácia s nekonečnými zásobami, a tak sa niekedy stane, že pasažierom na konci sa už neujde práve to jedlo, na ktoré majú chuť. Letušky však za to naozaj nemôžu a urazený krik nič nevyrieši. Aj druhé menu je chutné.

Príspevok, ktorý zdieľa Passenger Shaming (@passengershaming),

Nešpecifikovanie objednávky

Bolo by milé, ak by pasažieri rovno uviedli, že si prosia kávu s mliekom bez cukru. Ak sa letuška musí 300-krát spýtať každého osobitne, ako si svoj nápoj želá, nie je to nič príjemné.

Slúchadlá na ušiach

Keď sa letuška pýta, čo si pasažieri prajú pitie či jedenie, oceňujú, keď si cestujúci zložia slúchadlá a nekomunikujú s ňou prekrikujúc zvuky z reproduktorov.

Príspevok, ktorý zdieľa Passenger Shaming (@passengershaming),

Štuchanie do letušiek

Niektorí pasažieri namiesto oslovenia radšej do letušky neohrabane drgnú, bolestivo pichnú alebo ju potiahnu za oblečenie – takto sa naozaj nikto nestane jej obľúbeným cestujúcim.

Prechádzky počas turbulencií

Občas sa stane, že pred cestujúcimi sa rozsvietia značky, aby si zapli bezpečnostný pás kvôli turbulenciám. Vtedy naozaj nie je vhodný čas na prechádzky uličkou či vykročenie k toaletám.

Príspevok, ktorý zdieľa Passenger Shaming (@passengershaming),

Podrobné otázky o lete

Letuška nie je vševed, ani neriadi lietadlo. Nemôže vedieť, aký prípoj je najvhodnejší, prečo má let meškanie, prečo sa odklonil z trasy, aké bude zajtra v cieľovej destinácii počasie… Tieto informácie podáva cez mikrofón sám pilot.

Vstupovanie do kuchynky

Kuchynka je priestor pre personál, ani v reštauráciách sa zákazníci len tak nevyberú za dvere, do priestorov, kde sa varí a pobehujú kuchári.

Príspevok, ktorý zdieľa Passenger Shaming (@passengershaming),

Zvonenie z rozmaru

Každé sedadlo je kvôli naliehavým prípadom vybavené zvončekom, ktoré privolá letušku. Zvonenie počas vzlietania či pristávania, keď aj letušky musia sedieť pripútané na svojich miestach, alebo z rôznych hlúpych rozmarov, naozaj nie je namieste.

Obviňovanie letušiek

Áno, meškanie letu je nepríjemné, je to škrt cez rozpočet, môže to znamenať nestihnutie prípoja. Ale letušky za to naozaj nemôžu.

Vykladanie nôh

Fotografií vyložených nôh opretých o steny, okná či dokonca sedadlá iných pasažierov je plný internet. Letušky sa však nemôžu len pohoršiť a „kliknúť inam“, musia nevychovaných cestujúcich upozorňovať na nevhodné správanie, za čo si často vyslúžia aj hrubé odpovede.

Príspevok, ktorý zdieľa Passenger Shaming (@passengershaming),

Žiadanie kompenzácií

Za meškanie alebo iné nepríjemnosti letecké spoločnosti často poskytujú pasažierom rôzne druhy odškodnení. Určite však nie je na mieste žiadať priamo počas letu od vzdušného personálu rôzne výhody, vrátenie peňazí za letenku či „aspoň“ drahé nápoje zadarmo.

Obsadenie toaliet počas pristávania

Na konci letu, keď sa stroj pripravuje na zosadnutie, majú pasažieri sedieť pripútaní na svojich miestach. Ak sa niekto zavrie na toalete, môže to spôsobiť až meškanie letu.

Zdroj: Businessinsider­.com; SFgate.com

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#lietanie #lietadlo #letuška #let #cestovanie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk