Vybrať sa na cestu do sveta alebo na dovolenku samostatne, bez spoločníkov, je dnes úplne normálne, ako pre mužov, tak aj pre ženy.
Štúdia, ktorú vydali spoločnosti YouGov a Agoda ukázala, že 61 percent respondentov sa rozhodlo pre sólo cestovanie, aby sa uvoľnili a mohli relaxovať. Ďalších 52 percent uviedlo, že motiváciou pre cestovanie osamote bola snaha dostať sa z rutiny.
Skúmanie nových kultúr lákalo na sólo chodníčky len 45 percent cestovateľov.
Výsledky prieskumu, ktoré dostali názov Trendy sólo cestovania 2018, odhalili aj výrazné rozdiely medzi ázijskými a západnými cestujúcimi.
Sólo turisti z Ázie sú skôr mladší – 41 percent z nich sú takzvaní mileniáni a 38 percent je z Generácie Z.
Oproti tomu sólo cestujúci zo západných krajín patria skôr ku generácii Baby boomers – tých prieskum objavil 38 percent – a 24 percent bolo z Generácie X.
Rozdiel sa prejavil aj v dĺžke ciest. Turisti zo západu sa častejšie vyberajú na dlhšie; len 34 percent odíde na 4 až 7 nocí. Cestovatelia z krajín Ázie sa vyberajú na 14 dní dvakrát menej často ako západniari.
Najväčší paradox
Aj keď sa preťažení pracujúci vydávajú na sólo cesty, aby sa odtrhli od neustáleho stresu z pripojenia, paradoxne strávia pred obrazovkou počítača či mobilu o 15 percent viac času, ako keď cestujú s kamarátmi a až o 26 percent viac času, ako keď sa vyberú na rodinnú dovolenku.
A kam vlastne sólisti najčastejšie smerujú? Aktuálnym trendom sú veľké kozmopolitné mestá po celom svete ako Londýn, Tokio, Bangkok, Sydney, New York a podobne.