Nový prieskum z Veľkej Británie ukázal, že ich turistické sny sú veľmi podobné ako predstavy starších generácií, no keď pokiaľ ide o to, čo očakávajú v samotnej cieľovej destinácii, vynárajú sa rozdiely.
Podobne ako Mileniáni, aj Generácia Z vyrastala v ruke so smartfónom, v ktorom nesmie chýbať Facebook, Instagram či Snapchat. Keď však títo mladí cestujú, hľadajú dobrodružstvo a neprebádané územia, nie organizované výlety so sprievodcami či all-inclusive dovolenky pri bazéne.
Na prvom mieste v zozname vysnených miest cestovateľov z Generácie Z sa objavilo Taliansko. Nemalú zásluhu na víťazstve krajiny na Apeninskom polostrove má práve Instagram, na ktorom sa nachádza 89 456 465 hashtagov reprezentujúcich Taliansko.
Dajú sa tu zažiť vzrušujúce výpravy mimo vychodených cestičiek a objavovať stále nové zaujímavé miesta. Taliansko u mladých navyše zabodovalo svojou ekologickou stránkou a spoločenskou zodpovednosťou.
Druhou najobľúbenejšou destináciou sa stali USA. Štáty sú fotogenické (aj „instagramatické“), je možné tu cestovať za pomerne lacno a pozitívom je aj ekologická stránka, sociálne povedomie a možnosť zažiť dobrodružstvo.
Prvú päticu top krajín podľa Generácie Z doplnili Japonsko, Španielsko a Kanada. Japonsko najviac bodovalo v oblasti instagramovej zaujímavosti, Kanadu hodnotia mladí ako najdobrobrodružnejšiu z tejto trojice a Španielsko má vraj najväčší potenciál čo sa týka neprebádaných miest.
V top 10 sa objavili aj Nemecko, Poľsko, Mexiko a Nový Zéland.
Ďalšie krajiny v rebríčku: Thajsko, Švédsko, Rakúsko, Singapur, Lotyšsko, Austrália, Maďarsko, Čile, India, Čína, Veľká Británia, Indonézia, Argentína, Holandsko, Nórsko, Fínsko, Írsko, Kostarika, JAR, Filipíny, Egypt, Peru, Ukrajina, Ekvádor, Tanzánia, Tunisko, SAE, Kazachstan, Bolívia, Maroko, Katar, Bahrajn, Saudská Arábia, Libanon, Izrael, Ghana, Jordánsko, Omán.