Americká Asociácia cestovania študentov a mládeže (anglická skratka SYTA) uskutočnila prieskum medzi takmer 1500 učiteľmi s zistila, že 74 percent pedagógov sa domnieva, že cestovanie má „veľmi pozitívny vplyv na osobný rozvoj študentov“.
Päťdesiat šesť percent učiteľov tiež verí, že cestovanie môže mať pozitívny vplyv na vzdelanie a ďalšiu kariéru študenta, píše Travelpulse.com.
Javí sa, že deti, ktoré so svojimi rodinami cestujú, požívajú v triede aj väčšiu úctu a rešpekt a sú tiež ochotnejšie sa učiť a skúšať nové veci.
Pedagógovia tiež uviedli, že zaznamenali vďaka cestovaniu viacero prípadov zmeny osobnosti študenta k lepšiemu – deti sa začali lepšie vyjadrovať, mali širší všeobecný prehľad, lepšie sa dokázali adaptovať na nové situácie a úlohy.
Podľa 76 percent učiteľov stačí jediná cesta, aby sa dieťa zamilovalo do objavovania sveta.
Samozrejme, nie všetky rodiny majú finančné prostriedky na cestovanie do cudzích krajín. Prieskum však ukázal, že aj pravidelné návštevy múzeí, výstav, galérií a iných kultúrnych podujatí vo vlastnom meste majú pozitívny vplyv na rozvoj detí a mladých a dokážu študentov inšpirovať k sebarozvoju.