Kontroverzný nápad, či skvelá pomoc? Aerolínie oznámia, kde v lietadle sedí bábätko

, 15.10.2019 07:00

Nepokojné uplakané bábätko dokáže znepríjemniť cestu aj celému lietadlu, a tak sa jedna letecká spoločnosť rozhodla uľahčiť svojim klientom výber sedadla. Vopred ich totiž upozorní, kde v lietadle bude sedieť maličký pasažier, ktorý môže svojím hlasným prejavom ovplyvniť atmosféru na palube.

Otázkou ostáva, či takéto vytesňovanie detí od dospelej spoločnosti, ktorá si neželá byť vyrušovná, nie je za hranicou „ľudskosti“ a či je nutné už vopred vzbudzovať paniku u pasažierov, aj keď bábätko môže v skutočnosti celý let pokojne prespať.

Dieťa rovná sa krik? Letecká spoločnosť Japan Airlines si zrejme myslí, že áno. Vo svojom rezervačnom systéme má funkciu, ktorá ukazuje, kde na palube budú sedieť malé deti. Keď si cestujúci rezervujú let, na sedadlách, ktoré obsadilo dieťa mladšie ako dva roky, sa objaví ikona dieťaťa, informuje Marketwatch.com.

Kedy presne aerolínie krajiny vychádzajúceho slnka spustili túto funkciu nie je jasné, no sú určité prípady, keď sa ikona bábätka pri rezervácii nezobrazí. Výber sedadla v dostatočnej vzdialenosti od malého pasažiera nebude fungovať, ak si rodič zakúpil letenku v rámci zájazdu alebo prostredníctvom iného rezervačného webu, nie priamo na stránke Japan Airlines. Ikonka sa nezobrazí ani v prípade, že rodič s bábätkom je tzv. častým cestujúcim v rámci vernostného programu spoločnosti.

Japnská letecká poločnosť nie je prvým dopravcom, ktorý sa pokúsil zabezpečiť „pohodlnejšie cestovanie“ pre svojich klientov bez detí – v roku 2016 indická letecká spoločnosť IndiGo zaviedla „tiché zóny“, kde nemohli sedieť deti do 12 rokov. Niektoré ostatné letecké spoločnosti zaviedli podobné opatrenia – rady sedadiel bez detí za príplatok.

Nytimes.com; Dailymail.co.uk; Bbc.com; Independent.co.uk

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#lietadlo #dieťa
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku