Podľa Medzinárodnej asociácie cestovných kancelárií v Antarktíde sem pricestovalo v sezóne 2018–2019 až 56 000 návštevníkov, čo je o 53 % viac ako napríklad v rokoch 2014–2015 (vtedy sem prišlo 36 702 návštevníkov), píše Businessinsider.com.
Luxusné turistické spoločnosti zachytili nový trend a ponáhľajú sa, aby využili narastajúci záujem o ľadové kráľovstvo.
Na nasledujúcu sezónu cestovné kancelárie pripravili pre dobrodruhov lákavé ponuky – v rokoch 2020 a 2021 si budú môcť cestujúci rezervovať výletné lode s vyhrievanými vonkajšími izbami v tvare iglu ako aj nadštandardne vybavené lety, ktoré ich prenesú za hranice všedných dní.
A čo je dôvodom, že cestovný ruch na tomto studenom území tak prudko rastie? Je tu hneď niekoľko vysvetlení – 200. výročie objavu Antarktídy, dôraz na zážitkové cestovanie a cestovný ruch poslednej šance (skôr, než sa majestátne ľadovce roztopia a stratia v mori).
Z globálneho pohľadu je v rámci cestovného ruchu 56 000 návštevníkov, samozrejme, relatívne nízky počet. Na Antarktídu je to však mimoriadne vysoké číslo.
Ľadové kráľovstvo obklopujúce južný pól planéty je tradične maličkým turistickým trhom kvôli času, vzdialenosti a nákladom, ktoré musia cestovatelia vynaložiť, aby sa sem mohli prísť pozrieť.
Priemerná cena za „dovolenku“ v Antarktíde je okolo 11 000 dolárov (asi 9 800 eur).
Podľa Adventure Life, spoločnosti zameranej na dobrodružné cestovanie, najkratší výlet do Antarktídy trvá 6 dní a ponúka ho spoločnosť Express Air Cruise.
Do Antarktídy cestuje väčšina návštevníkov loďou z Argentíny alebo Nového Zélandu. Ďalšou možnosťou je let z Punta Arenas v Čile.
Zákazníkmi, ktorí sa vyberajú do krajiny snehu a ľadu, sú bohatí cestujúci – najmä miliardári – ktorí vyhľadávajú „neznáme a exkluzívne“ destinácie. Antarktída tieto ich požiadavky dokonale vystihuje.