Zníženie dopytu po cestovaní spôsobilo, že niektoré letecké spoločnosti sa zbavujú starnúcich lietadiel skôr. Ide o menej efektívne stroje, píše Businessinsider.com.
A keďže spoločnosti Boeing a Airbus pokračujú v uvádzaní nových lietadiel, letecké spoločnosti na celom svete sa pustili do obnovy svojich flotíl.
Starnúce lietadlá poputujú do dôchodku skôr, aby uvoľnili miesto novším. Spoločnosti dávajú prednosť lietadlám novej generácie ako Boeing 787 Dreamliner a Airbus A350 XWB.
Napríklad spoločnosť Virgin Atlantic Airways vyradila v predstihu svoje lietadlá Airbus A340–600 a KLM Royal Dutch Airlines sa zasa do konca marca rozlúčila so strojmi typu Boeing 747–400.
Trend zbavovať sa niektorých starších štvormotorových lietadiel, ako sú Boeing 747 a Airbus A380, v prospech dvojmotorových, sa objavil už aj v minulých rokoch. Na odchode sú aj viaceré starnúce dvojmotorové stroje.
Samotné spoločnosti Boeing a Airbus do značnej miery zastavujú výrobu takýchto lietadiel, aby sa zamerali na nové lietadlá – Boeing 787 Dreamliner, Airbus A350 XWB a Boeing 777X.
Aj keď teda táto obmena letiek bola v pláne, súčasná kríza ju značne urýchlila. Využitie poklesu dopytu po cestovaní ako katalyzátora na proces vyraďovania niektorých strojov nie je pritom novinka. Podobná situácia sa odohrala po 11. septembri 2001, keď letectvo zaznamenalo zníženie záujmu o cestovanie, píše Thepointsguy.com.
Lufthansa, Korean Air a Qantas vyraďuje Airbus A380
Airbus A380 môže byť najväčším príkladom eliminovania starších strojov z prevádzky v dôsledku zníženia dopytu pasažierov po vzdušnej doprave. Mnoho leteckých spoločností sa rozhodlo vyradiť práve tento typ.
Lufthansa podľa Aero Telegraph ako prvá oznámila, že sa rozlúči so svojimi Airbusmi A380, ktoré sa používajú hlavne na medzikontinentálne trasy do Severnej Ameriky a Ázie.
Nasledovalo vyhlásenie spoločnosti Korean Air, ktorá pošle do dôchodku celú flotilu Airbusov A380.
Väčšiny svojich strojov tohto typu sa zbaví aj Qantas. Austrálska letecká spoločnosť oznámila, že zo 14 lietadiel natrvalo „zaparkovala“ 10 a dve podrobuje údržbárskym kontrolám. Na linkách Sydney – Los Angeles a Sydney – Singapur – Londýn zostali v službe iba dve.
Airbus zastaví výrobu týchto lietadiel v budúcom roku.