10 vecí a služieb, ktoré v hoteloch už neuvidíte

Cestovný ruch zasiahla pandémia veľmi tvrdo, straty rátajú cestovné kancelárie, dopravcovia aj hotely. Prieskumy ukazujú, že viac než polovica ľudí zrušila svoje cestovné plány na leto.

26.07.2020 07:00
debata (1)

Mnoho hotelov sa napriek tomu snaží prilákať hostí a zavádza rôzne bezpečnostné opatrenia. Nastupujú nové štandardy čistenia, dezinfekcie aj celkového prístupu zamestnancov ku klientom. Všetko pre zníženie rizika prenosu ochorenia, ktoré máta svet.

Pobyt v hoteloch sa teraz celkom určite zmení a už nebude taký, aký sme ho poznali doposiaľ. Zníži sa interakcia medzi ľuďmi, vymiznú niektoré služby a z izieb a spoločných priestorov sa odstráni vybavenie, ktoré nie je nevyhnutné a ktoré by sa mohlo stať prenášačom vírusu.

Tieto doposiaľ bežné veci už v hoteloch pravdepodobne nikdy neuvidíte, píše Mediafeed.

Nosič batožiny, poslíček

Často bol jedným z prvých zamestnancov, ktorých hostia po príchode do hotela stretli. Pomáhal s batožinou, dotýkal sa mnohých predmetov a bol blízko mnohých ľudí. Táto funkcia bude jednou z prvých, ktoré ubytovacie zariadenia odstránia, a tak znížia počet ľudí, ktorí prichádzajú s hosťami do styku aspoň o jedného.

Prihlasovanie do hotela tvárou v tvár

Na recepciách pribúdajú štíty z plexiskla, hotely upúšťajú od fyzických kontrol preukazov a kontaktných platieb. Z niektorých sa recepcie stratia úplne, fyzické prihlásenie môže nahradiť digitálna registrácia prostredníctvom kompatibilného mobilného zariadenia.

Vstupné karty

Niektoré hotely našli riešenie vo forme digitálnych kľúčov, ktoré dostanete po dokončení digitálnej registrácie. Ohlásite sa pomocou telefónu prostredníctvom hotelovej aplikácie a vygeneruje sa digitálny kľúč od izby, ku ktorému máte prístup aj prostredníctvom aplikácie.

Diaľkové ovládače na televíziu

Ďalší predmet, ktorý každý chytá do rúk, nedá sa stopercentne vydezinfikovať, a tak nespĺňa nové bezpečnostné štandardy. Tiež sa dá nahradiť aplikáciou v mobilnom telefóne či tablete.

Kávovary

Aké pohodlné bolo kedykoľvek si zaliať priamo na izbe či v hotelovej hale vlastnú kávu či čaj. Ak sa ich však dotýka mnoho neskontrolovaných rúk, sú potenciálnym zdrojom šírenia nákazy.

Minibary

Minibary v izbách predstavujú rovnaký problém ako kávovary. Hostia ich často otvárajú, aby sa pozreli, čo je vnútri, dotýkajú sa jedla, či ho nakoniec skonzumujú, alebo nie. Odstránenie minibaru pomáha znižovať riziko.

Upratovanie

Služba čistenia a upratovania izieb bola jednou z vecí, kroté mnoho návštevníkov na hoteloch milovalo. Každý deň vyumývané, vyvoňané izby, vymenené špinavé prádlo. Veľa hotelov však v poslednom čase zredukovalo alebo úplne upustilo od každodenného upratovania. Znižuje sa tak počet nevyhnutných návštev a styku ďalších ľudí s vecami klientov. Naopak, čistenie izieb po odchode hostí sa mimoriadne zintenzívnilo.

Oddychové zóny v halách

Spoločné priestory bývali vybavené gaučmi a stolíkmi, na ktorých hoteloví hostia odpočívali, popíjali nápoje, čítali si, stretávali sa, rozprávali sa… Dnes predstavujú riziko šírenia vírusu a likvidujú sa.

Švédske stoly

Obľúbené švédske stoly naložené jedlom najrôznejšieho druhu, stačilo si vybrať a ponakladať na tanier. Pri misách s pokrmami sa vystriedali desiatky ľudí – kedysi normálna rutina, dnes riskantné počínanie.

Bary a reštaurácie bez obmedzení

Boli časy, keď hostí v reštaurácii nik nepočítal, pokiaľ stačili stoličky, mohli vojsť. Teraz sa zavádzajú obmedzenia počtu hostí, aby sa mohli dodržať nevyhnutné odstupy.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #hotel #hotely #koronavírus #Covid-19