Štúdia odhalila, na ktorú atrakciu sa turisti najviac sťažujú

, 29.09.2020 07:00

Ľuďom nevyhovieš, hovorieva sa. Jedni sa tešia slnku, iní nadávajú, že je príliš horúco. Niektorým vyhovujú rušné ulice a šum mesta, iní chodia vyklopávať susedom pri každom buchnutí.

Ilustračná fotografia
Ilustračná fotografia Autor: SHUTTERSTOCK

Ak sa však sťažnosti opakujú, a vo veľkom množstve, treba spozornieť a zamyslieť sa, čo je na nich pravdy. Alebo nie?

Nová štúdia britskej porovnávacej internetovej stránky Uswitch odhalila, že najčastejšie nie sú návštevníci spokojní s pýchou Paríža aj celého Francúzska – Eiffelovou vežou, píše Travelandleisure.

Správa sa zamerala iba na negatívne recenzie populárnych svetových atrakcií na stránke Tripadvisor, všímala si počet sťažností a čas, ktorí venovali pisatelia zverejňovaniu svojich skúseností.

Po Eiffelovej veži najviac hodín písaniu negatívnych recenzií turisti venovali rímskemu Koloseu. Sťažnosti sa zosypali aj na londýnsky Big Ben, pyramídy v Gize, Sochu slobody, nápis Hollywood, operu v Sydney, Tádž Mahal, Berlínsky múr a južný okraj Grand Canyonu.

Ako dospeli autori štúdie k týmto výsledkom? Najprv si spravili zoznam najväčších turistických pamiatok sveta a na portáli Tripadvisor si prezreli prvých 50 stránok negatívnych hodnotení týchto atrakcií. Spočítali priemerný počet slov v týchto recenziách a porovnali ich s priemerným počtom slov, ktoré sa bežne napíšu za minútu.

Tak sa slávna Eiffelova veža dostala na čelo tohto nelichotivého rebríčka. Na portáli sa na ňu objavilo 19 303 negatívnych recenzií, ktorých napísanie zabralo cestovateľom 24 129 minút, teda 402 hodín.

Na druhom mieste sa umiestnilo rímske Koloseum, ktoré získalo s veľkým odstupom od jednotky „len“ 1 944 zlých hodnotení, pri ktorých strávili cestovatelia 2 430 minút, čo je 41 hodín.

Zaujímavý rebríček však spochybňuje hneď niekoľko autorít. New York Times varujú pred dôveryhodnosťou online recenzií a Harvard Business Review tvrdí, že online recenzie sú neobjektívne. Stránka inštruktora online písania Ratatype tvrdí, že rýchlosť písania slov za minútu sa môže líšiť podľa pohlavia.

Ďalším úskalím metodiky štúdie je, že aj pozitívne recenzie atrakcií na serveri Tripadvisor majú často negatívne názvy.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#TripAdvisor #atrakcie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku