Za kontroverzným spotom, v ktorom sa spieva, že pandémiu Covidu-19 spôsobil „niekto, kto zjedol netopiera“, stojí obchod s outdoorovým vybavením Boating Camping Fishing (BCF).
Hoci sa rané prípady koronavírusovej nákazy preukázali na trhovisku so živými zvieratami v čínskom Wu-chane, neexistuje žiadny definitívny dôkaz o tom, že by tam vírus vznikol, píše BBC.
Austrálsky úrad pre dohľad nad reklamou uviedol, že dostal množstvo sťažností na letnú reklamnú kampaň BCF a teraz ich vyhodnocuje.
Podľa hovorcu BCF však malo ísť o veselú marketingovú kampaň. Doplnil, že mnoho Austrálčanov zostane v lete doma a reklama ich nabáda, aby preskúmali svoj vlastný dvorček.
BCF v hľadáčiku regulátora nie je prvýkrát. Na zozname spoločností, ktorých reklamy vyvolali najviac sťažností, sa obchod ocitol v roku 2016 aj 2018.
„V priebehu rokov BCF začala tradíciu drzých reklám v duchu dobre mienenej zábavy,“ povedal hovorca BCF. „Budú mať svojich kritikov a my to berieme,“ dodal.
Austrálsko-čínske vzťahy v minulom roku podľa expertov zaznamenali najväčšie ochladenia za posledné dekády. Reklama by mohla k napätiu ešte prispieť.
Vlani v apríli Austrália podporila globálne vyšetrovanie pôvodu koronavírusu. Čínska diplomacia to označila za politické manévrovanie namierené proti Číne.
Austrálsky dovoz do Číny je odvtedy pod drobnohľadom. V novembri Čína uvalila na austrálske vína clá vo výške 212 percent s tým, že Austrália export svojich vín dotuje a dočasné čínske opatrenia tak len korigujú nekalú konkurenciu.
Čínski študenti a turisti boli takisto varovaní pred cestami do Austrálie, čo bolo zdôvodnené obavami z rasizmu.