Kam cestujú bohatí Číňania počas pandémie? Tradičné rezorty aj kontroverzné oblasti

Aj keď majú peniaze, ťažko sa im cestuje do zahraničia. Bohatí čínski cestovatelia sa musia počas svetovej pandémie zväčša zameriavať na atraktívne destinácie vo vlastnej krajine. Tá je však taká obrovská a rozmanitá, že o zaujímavé zážitky nemajú núdzu.

04.12.2021 07:00
Čína, srdce, rúška Foto: ,
Socha srdca zo stuhy vytvorená v Pekingu. Ilustračné foto.
debata

Po dlhých a prísnych obmedzeniach a lockdownoch, ktoré mali za cieľ zamedziť nekontrolované šírenie variantu delta, môžu Číňania vykročiť za hranice bežných dní a oddať sa spoznávaniu nových miest, píše CNN.

Už aj pred vypuknutím epidémie bolo domáce cestovanie na vzostupe. Podľa správy Čínskej akadémie cestovného ruchu, ktorú cituje CNN, tento sektor očakával v roku 2021 približne 4,1 miliardy domácich ciest, čo predstavuje nárast o 42 % v porovnaní s rokom 2020. Ďalšie roky sa očakával nárast až o 48 %.

V krajine je badateľný aj sociálny tlak na pocit zodpovednosti jednotlivcov, aby neriskovali a svojím cestovaním za hranice a následným návratom sa nestali potenciálnym rizikom pre ostatných.

Najobľúbenejšou destináciou medzi bohatými domácimi cestovateľmi je Sanya – tropická destinácia na ostrove Hainan južne od pevninskej Číny. Miesto sa často označuje za „čínsky Havaj“, je plné luxusných rezortov, z ktorých mnohé patria medzinárodným spoločnostiam.

Na druhom mieste je Yunnan, hornatý región so starovekými mestami, lesmi a čajovými plantážami.

Treťou najobľúbenejšou destináciou je Tibet a oblasť Sin-ťiang. Aj keď Čína kvôli týmto miestam čelila medzinárodnej kritike za porušovanie ľudských práv, obe destinácie zostali medzi domácimi cestovateľmi stále obľúbené.

Najmä Sin-ťiang zaznamenal nárast návštevníkov po tom, čo značky ako H&M a Nike začiatkom tohto roka vyjadrili obavy z nútenej práce v oblasti, uvádza štátny denník Global Times.

Provincia Sin-ťiang, najzápadnejšie územie Číny, je známa svojimi starodávnymi väzbami na obchod v spojitosti s Hodvábnou cestou a ujgurskou kultúrou.

Tibet zasa láka turistov svojimi úchvatnými himalájskymi scenériami, starobylými kláštormi a vynikajúcou kuchyňou.

Prvú päťku uzatvára provincia S’-čchuan známa svojimi obrovskými pandími svätyňami, národnými parkami a regionálnou kuchyňou.

Tieto destinácie sú tradične obľúbené medzi čínskymi cestovateľmi a medzi elitnými cestovateľmi sú teraz ešte obľúbenejšie. Zážitky a dobrodružná turistika sú kľúčovými trendmi oživenia domáceho turizmu.

Narástli však aj počty turistov v umelo vytvorených atrakciách ako Šanghajský Disneyland, láka aj Pekingské zakázané mesto a Veľký čínsky múr – všetky sľubujú jednoduché a pohodlné cestovanie, skvelé kultúrne zážitky a ubytovanie na dobrej úrovni. Zvýšený počet návštevníkov hlásia aj mestá ako Kanton, Čchung-čching, Zhuhai, Tun-chuang či Čchüan-čou – novozapísaná lokalita UNESCO.

Bohatí čínski cestovatelia menia aj spôsob, akým cestujú. Dominantným dopravným spôsobom v oblastiach ako Šanghaj a Kuang-tung sa stalo šoférovanie.

Mladí a bohatí Číňania častejšie podnikajú cestné výlety v luxusných vozidlách, požičiavajú si špičkové obytné autá a prespávajú v exkluzívnych kempingoch. Tento trend je veľmi ovplyvnený sociálnymi médiami a možnosťou fotografovať sa – radi v drahých autách pózujú s kabelkami Fendi alebo prikrývkami Hermes.

V rekreačných destináciách ako je ostrov Hainan sa čoraz obľúbenejším stáva jachting. Hainan je medzi elitou Číny obľúbený vďaka svojim bezcolným nákupom, piesočnatým plážam a sviežim golfovým ihriskám.

Mnoho boháčov si však kúpi aj vlastné lietadlo a cestuje sólo, čo je rýchle a bezpečné, netreba riešiť testy na Covid-19.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Čína