Stanica, ktorú dokončili v roku 2019, je čo by kameňom dohodil od vchodu do Badalingu, najobľúbenejšej časti starobylého múru. Aby sa múr ochránil pred otrasmi vlaku, museli trať a stanicu vykopať hlboko pod zemou.
Stanica zaberá plochu 36 000 metrov štvorcových a nachádza sa celých 102 metrov pod povrchom. Trojposchodová štruktúra sa preto považuje za najhlbšiu a najväčšiu podzemnú vysokorýchlostnú železničnú stanicu na svete.
Stavba sa začala v roku 2016 a trvala tri roky. Postaviť takúto komplexnú stanicu, ktorá zahŕňa 12 kilometrov dlhý tunelový systém, pod svetovým dedičstvom UNESCO, nebolo ľahké, píše CNN.

Inžinieri kvôli presnému načasovaniu výbuchov pri razení tunela použili prvýkrát elektronickú rozbušku, ktorá umožnila načasovať odpal na milisekundu, vďaka čomu sa podarilo udržať rýchlosť vibrácií pod 0,2 centimetra za sekundu. Nárazy tak nijako nenarušili statiku Veľkého múru.
Vlak jazdí rýchlosťou až 350 kilometrov za hodinu a vysokorýchlostná železnica skracuje cestu z hlavného mesta Číny k Veľkému múru v Badalingu z približne 1,5 hodiny (ak nerátame dopravné zápchy) na približne 27 minút a cestovanie medzi dvoma hlavnými hostiteľskými mestami olympijských hier netrvá bežné tri hodiny, ale len 56 minút.
Hoci je vysokorýchlostný vlak autonómny, vždy je na palube aj monitorujúci rušňovodič. Vlak sa môže automaticky rozbehnúť, zastaviť a prispôsobiť sa rôznym rýchlostným limitom medzi stanicami.
Osem vozňov vlaku je vybavených signálmi 5G, inteligentným osvetlením a 2 718 senzormi na zhromažďovanie údajov v reálnom čase a zisťovanie akýchkoľvek prevádzkových problémov.

Špeciálne vozne boli navrhnuté s ohľadom na potreby športovcov. Niektoré vagóny majú napríklad väčšie úložné priestory na zimné športové vybavenie, ku ktorým sa dá dostať pomocou QR kódu.
Okrem hlavnej železničnej trate existujú aj dve vetvy, Jen-čching a Čongli, ktoré spájajú oprávnených cestujúcich do dvoch kľúčových zimných olympijských dedín.
Stanica Badaling Great Wall je pár minút od stanice lanovky Veľký múr a približne 800 metrov od východiskového bodu Veľkého múru Badaling.
Do podzemia pasažierov privezie druhý najdlhší eskalátor v Číne – na dĺžku má 88 metrov a je vysoký 42 metrov.
Kvôli vzdialenosti od nástupišťa sa brána stanice zatvára, namiesto bežných 5 minút, až 12 minút pred odchodom vlaku, aby sa cestujúci stihli premiestniť cez obrovskú stanicu k vozňom.

