Odboroví zamestnanci vo štvrtok odídu z práce medzi 7:00 a 14:00 v rámci protestu proti nízkym mzdám. Požadujú zvýšenie platov o 300 eur pre všetkých, keďže životné náklady rastú rýchlo.
Táto správa prišla po mesiacoch chaosu na európskych letiskách, kde sa tvoria dlhé rady a rušia sa lety na poslednú chvíľu. V stredu štrajkoval personál talianskeho dopravcu.
Mnohé európske letiská, ktoré čelia náhlemu reštartu leteckej dopravy v Európe po dvoch rokoch pandemického odstavenia, nie sú schopné zvládnuť prudký nárast počtu cestujúcich.

Problémy sú všade
Nedostatok pozemného a bezpečnostného personálu viedol k stovkám zrušeným letom aj na letisku Amsterdam-Schiphol, v Dubline a na ďalších letiskách v Spojenom kráľovstve.
Počas pandémie bolo prepustených takmer 200 000 európskych pracovníkov v oblasti letectva. Európsky orgán pre monitorovanie letovej prevádzky však predpovedá, že letecká prevádzka toto leto dosiahne 95 percent úrovne z roku 2019.

Na parížskom Letisku Charlesa de Gaulla pracovníci odborov tvrdia, že nie sú dostatočne platení, aby zvládli tento nárast dopytu.
Koncom apríla generálny riaditeľ Aéroport de Paris (ADP) Augustin de Romanet odhadol, že na letisku Paríž-Charles de Gaulle a neďalekom letisku Orly chýba dohromady 4000 zamestnancov.
Letiská zúfalo potrebujú technikov údržby a manipulátorov s batožinou, aby prežili súčasný enormný dopyt.
Chýbajú im aj kontrolné miesta hraničnej polície, ktorá vykonáva kontrolu. V súčasnosti letiskám chýba priemerne 300 až 500 zamestnancov z 5 000, ktorých potrebujú na správne fungovanie.
