Európske leto v ohrození: Letiská stále čelia masovému nedostatku personálu

Letiská a letecké spoločnosti v celej Európe čelia náporu tisícov ľudí, keďže po pandémii sa oživil dopyt po cestovaní a ľudia si chcú vynahradiť dva roky strávené v lockdownoch.

28.06.2022 06:00
Lietadlo / Slnko / Počasie / Foto: ,
lustračné foto.
debata (1)

Letiská v Nemecku, Francúzsku, Španielsku a Holandsku skúšali ponúkať výhody vrátane zvýšenia miezd a bonusov pre pracovníkov, ktorí odporučia priateľa.

Poprední dopravcovia už ohlásili prijímanie stoviek nových zamestnancov po celej Európe.

Nábory však nestíhajú zabezpečiť dostatok pracovníkov dosť rýchlo na to, aby letecké spoločnosti nemuseli rušiť lety a aby cestujúci nemuseli tráviť v radoch dlhé hodiny čakaním.

A tak leto, keď sa letecká doprava mala vrátiť do normálu po dvojročnom pandemickom vákuu, je opäť v nebezpečenstve, aj keď tento raz iného druhu. Hrozí, že sa stane letom, keď zlyhá model veľkoobjemovej a nízkonákladovej leteckej dopravy – aspoň na rozľahlom integrovanom európskom trhu.

Nedostatok pracovnej sily a štrajky už túto jar spôsobili rozvrat leteckej dopravy v Londýne, Amsterdame, Paríži, Ríme aj vo Frankfurte.

pôrod, pôrodnica, novorodenec, bábätko, nemocnica Čítajte viac Pôrod 9 kilometrov nad zemou: Žene sa narodil v lietadle syn, lekára viedlo 'niečo zhora'

Letecké spoločnosti ako nízkonákladový gigant easyJet rušia stovky letných letov a nové štrajky sa chystajú v Belgicku, Španielsku, Francúzsku a Škandinávii.

Lídri tohto odvetvia diskutujú, kto nesie zodpovednosť za chaos medzi leteckými spoločnosťami, letiskami a vládami. Pravdou je, že za problémy po oživení dopytu môže každá zo strán svojím dielom.

Letectvo stratilo počas pandémie 2,3 milióna pracovných miest na celom svete, pričom podľa priemyselnej lobistickej skupiny Air Transport Action Group bolo najviac prepustených z pozemnej obsluhy a bezpečnosti.

Niektorí pracovníci sa teraz pomaly na svoje miesta vracajú, no mnohých už zlákali iné odvetvia alebo sa rozhodli odísť do predčasného dôchodku.

Aj keď sa očakáva, že cestovný tlak sa po lete zmierni, nedostatok môže pretrvávať, keďže starší pracovníci sa budú náporom vyhýbať, no čoraz menej mladších pracovníkov je ochotných ich nahradiť.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #letecká doprava