Pokračovanie článku: Európske leto v ohrození: Letiská stále čelia masovému nedostatku personálu

Fluktuácia

Hlavným faktorom, ktorý spomaľuje nábor, je čas, ktorý novým pracovníkom trvá získať bezpečnostnú previerku – vo Francúzsku je to podľa odborového zväzu CFDT až päť mesiacov na najcitlivejšie pracovné miesta.

Marie Marivel (56) pracuje ako bezpečnostná operátorka, ktorá kontroluje batožinu v CDG za približne 1 800 eur mesačne po zdanení.

Hovorí, že nedostatok viedol k prepracovanosti zamestnancov. Uviaznutí cestujúci začali byť agresívni. Morálka je nízka.

„Máme mladých ľudí, ktorí prichádzajú a po dni zase odchádzajú,“ hovorí. „Hovoria nám, že za prácu s toľkou zodpovednosťou zarábame mzdy pokladníkov.“

medveď hnedý Čítajte viac Depresívna matka zhodila 3-ročnú dcéru do medvedieho výbehu v zoo

Po veľkých májových výpadkoch sa situácia vo Francúzsku stabilizuje, uviedla Anne Rigail, generálna riaditeľka francúzskej pobočky Air France-KLM.

Aj tak parížske letiská Charlesa de Gaulla a Orly, kde jeden odborový zväz vyhlásil na 2. júla štrajk, podľa prevádzkovateľa ešte potrebujú obsadiť celkovo 4000 voľných miest.

A v Holandsku, kde je nezamestnanosť oveľa nižšia, na úrovni 3,3 percenta, sú neobsadené pracovné miesta rekordne vysoké, a tak centrum KLM Schiphol hlási stovky zrušených letov a dlhé rady.

Schiphol a londýnsky Gatwick nedávno predstavili plány na obmedzenie kapacity počas leta, čo si vynúti ďalšie rušenia, keďže letecké spoločnosti, letiská a politici sa kvôli kríze hádajú.

Bekim Aziri Čítajte viac Bekim: Keby mi na letisku stratili vozíček, odišiel by som na stokilovom papamobile

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #letecká doprava