Po tom, ako Francúzi koncom minulého roka odhalili „TGV budúcnosti“, začali svoje vlaky hneď aj testovať. Výrobca vlakov Alstom testuje TGV M – známy aj ako Avelia Horizon – v Českej republike. Hoci sa vlaky testujú u našich susedov, budú sa vyrábať vo Francúzsku.

Poschodový vlak má 740 miest na sedenie, čo predstavuje nárast kapacity o 20 percent oproti súčasnému maximu TGV so 634 miestami.
Je tiež ekologickejší ako jeho predchodcovia, emisie CO2 má nižšie o 37 percent a je vyrobený z 97 percent recyklovateľných komponentov.
Vďaka modulárnej konštrukcii je podľa potreby možné ľahko prispôsobiť počet vozňov aj ich vnútorné usporiadanie.
Nové vlaky TGV M prinášajú viac komfortu aj cestujúcim. Väčšie okná ponúkajú panoramatický výhľad, osvetlenie sa prispôsobuje intenzite prirodzeného svetla vo vlaku a pasažieri budú môcť surfovať na internete rýchlosťou 5G.
Pokročilé senzory, ktoré odosielajú údaje v reálnom čase, zefektívnia údržbu a zvýšia dostupnosť služieb.
Predĺžená predná časť robí vlak aerodynamickejším a umožňuje dosahovať rýchlosť až 320 km/h.

TGV v súčasnosti testuje svoj nový vlak, vybral si vyhovujúci okruh v stredočeskej obci Velim.
Skúšky potrvajú šesť mesiacov, po nich budú nasledovať ďalšie testy, ktoré odhalia reálny výkon vlaku v rôznych simulovaných poveternostných podmienkach.
Spoločnosť SNCF si objednala 115 vlakov TGV M v hodnote 3,3 miliardy eur, pričom 100 by malo slúžiť na vnútroštátnych železniciach a 15 v medzinárodnej doprave.
Vo francúzskej sieti sa majú objaviť v roku 2024, premávať budú medzi Parížom, Lyonom a Marseille.


