Z najvyššieho železničného mosta si premiér spravil vlastné PR. Navyše oňho možno ani nebude záujem

Most Chenab je asi o 3 metre vyšší ako Eiffelova veža a leží 359 metrov nad riekou Chenab v spornom regióne Džammú a Kašmír.

18.05.2023 06:00
debata

Po desaťročiach výstavby most konečne otvoria pre návštevníkov v decembri 2023 alebo v januári 2024, uviedlo podľa CNN miestne ministerstvo.

Most, ktorý sa tiahne v severnej Indii, je dlhý 1315 metrov a je súčasťou širšieho projektu na sprístupnenie Kašmírskeho údolia indickou železničnou sieťou.

Projekt Udhampur-Srinagar-Baramulla Rail Link (USBRL) okrem mosta Chenab zahŕňa aj budúci najdlhší dopravný tunel v krajine a prvý lanový most indických železníc.

Pre indického premiéra Narendru Modiho je investícia do infraštruktúry silný nástroj sociálnej integrácie a politického vplyvu, spájajúci nesúrodé regióny s kľúčovými mestami.

Video
India. Pixabay.com/Coverr-Free-Footage

Prepojenie Kašmíru so zvyškom Indie vlakom výrazne posilní priemyselný a poľnohospodársky sektor regiónu tým, že umožní železničné spojenie medzi údolím a zvyškom Indie za každého počasia, hovoria odborníci.

V minulosti bola jedinou pozemnou trasou, ktorá spájala časti Kašmíru kontrolované Indiou so zvyškom krajiny, kľukatá 300-kilometrová národná diaľnica Srinagar-Džammu, ktorá sa však na časť zimy uzatvára. Niet divu, na ceste sú dopravné nehody veľmi časté aj za priaznivého počasia.

Podľa miestnych odborníkov bude železnica historickým krokom, ktorý pomôže Kašmíru cítiť sa viac ako súčasť Indie. Ale či budú Kašmírčania považovať spojenie za pozitívum a prínos, sa ešte uvidí.

Neapol, metro, eskalátor, schody, podzemie, Toledo Čítajte viac Zázračný doktor, Maradonova relikvia, podmorské metro... 11 neznámych atrakcií Neapola, ktoré musíte vidieť

Od nástupu k moci Modi zvýšil rozpočet na projekt USBRL šesťnásobne, aby urýchlil dokončenie mosta po rokoch odkladov.

India investovala milióny do modernizácie svojej infraštruktúry. Vo februári Modi slávnostne otvoril prvý úsek 1386-kilometrovej rýchlostnej cesty spájajúcej hlavné mesto Naí Dillí s finančným centrom Bombaj.

Len 246-kilometrový úsek rýchlostnej cesty stál 1,4 miliardy dolárov, uviedla vláda v tlačovej správe.

práca, brigáda, reštaurácia, kuchyňa, kuchár, varenie, Čítajte viac Najlepšiu reštauráciu sveta po škandáloch zatvoria. Dôvod? Začala platiť zamestnancov vírus, laboratórium Čítajte viac Ožil vírus so smrtnosťou až 88 %: Čo je marburg a kde sa momentálne šíri?

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #India #kašmír #železničný most