Austrálska agentúra AirlineRatings.com, ktorá sa zaoberá hodnotením bezpečnosti letectva a produktov, vyhlásila svoje každoročné zistenia v oblasti vzdušnej dopravy. Aerolínie usporiadala do rebríčka podľa kvality, a tak vznikol skvelý nástroj, ako si vybrať najbezpečnejšie a najpohodlnejšie cestovanie.
Na prvé miesto zaradila agentúra aerolínie Air New Zealand, a to najmä vďaka ich fascinujúcemu ekonomickému konceptu ležatých sedadiel SkyNest. Sedadlá plánuje spoločnosť uviesť v roku 2024.
„Letecká spoločnosť neustále inovuje a neuspokojuje sa s tým, že vyberá bežne dostupné produkty a sedadlá, ale ide ďalej,“ povedal pre CNN Travel Geoffrey Thomas, šéfredaktor AirlineRatings.com, pričom pripísal zásluhy špecializovanému dizajnérskemu štúdiu Air New Zealand. „Práve toto zameranie sa na pohodu a pohodlie cestovateľov v ekonomickej triede zapôsobilo na porotcov.“
AirlineRatings.com tiež ocenil prevádzkovú bezpečnosť, environmentálne vedenie a motiváciu zamestnancov Air New Zealand.
Air New Zealand sa pred niekoľkými dňami dostal na titulky aj z iných dôvodov. Odteraz až do 2. júla 2023 novozélandský úrad civilného letectva žiada svoju národnú leteckú spoločnosť, aby vážila cestujúcich odlietajúcich medzinárodnými letmi z medzinárodného letiska Auckland.

Veľmi dobre si podľa hodnotiacej agentúry viedli aj ďalšie štyri letecké spoločnosti a rozdiely medzi nimi boli miniatúrne.
Qatar Airways, ktoré boli na čele minuloročného rebríčka AirlineRatings.com, sa tento rok umiestnili na druhom mieste. V kategóriách najlepšia biznis trieda, najlepší catering a excelentnosť v diaľkovom cestovaní na Blízky východ obsadili prvú priečky.
Etihad Airways z Abu Dhabi je na zozname AirlineRatings.com číslom tri. Na štvrtom mieste je spoločnosť Korean Air, ktorá získala aj ocenenie excelentnosť na dlhých trasách – Severná Ázia. Celkové piate miesto obsadila letecká spoločnosť Singapore Airlines.

Pri vytváraní rebríčka agentúra AirlineRatings.com skúma hlavné bezpečnostné a vládne audity, ako aj vek leteckých spoločností, hodnotenia cestujúcich, ziskovosť, investičné hodnotenie, ponuku produktov a vzťahy so zamestnancami.
Rebríček po prvý raz vyšiel v roku 2014.