Letná turistická sezóna ešte nie je na konci, ale niektorí barmani a čašníci už majú za sebou niekoľko nepríjemných zážitkov z neúctivého správania hostí, píše Večernji list.
Nezdvorilí konzumenti robia ich prácu ešte náročnejšou napriek nedávnemu zvýšeniu miezd.
Nástupný plat pre pracovníkov v pohostinstve sa v súčasnosti pohybujú od 1 100 do 1 300 eur a pre kuchárov až do 2 000 eur, no pre majiteľov reštaurácií, barov a kaviarní je stále náročné nájsť a udržať si dobrých zamestnancov.
4 najhoršie vety
Barmani a čašníci sa často stretávajú so štyrmi obzvlášť iritujúcimi vetami: „Dajte mi to, čo vždy“, „Poznám majiteľa…“ a „Toto som si neobjednal!“
Spomínajú aj zákazníkov, ktorí lusknú prstami, pískajú alebo volajú „poď sem, dievča“ („dođi mala“).
Niektorí hostia hneď po písknutí očakávajú priskočenie čašníka bez ohľadu na ostatných hostí.
Čašníci tiež neradi vidia preskupovanie stolov a stoličiek, ktoré hostia po odchode neodpracú na pôvodné miesta a pridávajú tak prácu personálu.
Mladá čašníčka z Kvarneru pre Večernji list vysvetlila, že zákazníci sa často správajú, ako keby celú kaviareň vlastnili. Akonáhle sa im čosi znepáči, požadujú, aby čašníci zavolali manažéra.
Nevnímajú, že okolo nich je plno ďalších hostí, ich káva neprišla včas a idú to riešiť! Čašníčka uvádza, že podobné situácie rieši aj päťkrát denne.
Čašník zo Senja dodáva, že jednať s hrubými zákazníkmi je náročnejšie ako dostávať nezvyčajné požiadavky.
Ďalšou nepríjemnosťou je že od tohto roka sa dokonca aj sprepitné zdaňuje, takže po každej návšteve „príliš šetrného“ hosťa si čašníci len povzdychnú.
Čítajte viac Plná penzia za 30 eur na deň, očarujúci Jadran: Mnohí turisti tento rok menia Chorvátsko za Albánsko Čítajte viac Pivo za 1,8 eura, pizza od 7! Kde je najlacnejšie mesto Chorvátska? Čítajte viac Hotel, apartmán, Airbnb? Na čo si musíte dať pozor, keď vyberáte miesto na dovolenku?