Okolo Oravskej priehrady vznikne cyklistický chodník dlhý 52 kilometrov

Oravskú priehradu obkolesí cyklistický chodník s dĺžkou 52 kilometrov. Cyklistickú infraštruktúru vybudujú Oravčania v spolupráci s poľskými partnermi, napojí sa na poľskú a tatranskú cyklotrasu, čím vytvorí významnú cyklistickú sieť v tomto regióne, informoval odbor komunikácie Ministerstva cestovného ruchu a športu (MCRaŠ) SR.

06.07.2024 10:00
cyklsiti, bicykel, bicyklovanie, cykloturizmus Foto:
Ilustračné foto.
debata

Vláda na svojom výjazdovom rokovaní na Orave tento týždeň schválila na rozšírenie cyklotrasy finančnú podporu 150.000 eur pre Klaster Orava.

„Cykloturizmus má veľkú budúcnosť, keďže ponúka ekologickú a udržateľnú formu cestovania a je v súlade so zdravým životným štýlom. Preto chceme podporiť čo najviac podobných projektov v najbližších rokoch,“ skonštatoval minister cestovného ruchu a športu SR Dušan Keketi (nominant SNS).

O tom, že tento projekt má veľký zmysel, svedčí podľa neho fakt, že starostovia okolitých obcí sa vzácne zhodli na výnimočnom prínose tohto projektu pre cestovný ruch v regióne. Keketi v tejto súvislosti podotkol, že zvyčajne býva budovanie takejto cyklotrasy zdĺhavý proces, pričom priemerne trvá až šesť rokov.

Predseda predstavenstva Klaster Orava Maroš Badáň poznamenal, že Oravská priehrada má obrovský potenciál prilákať turistov z domova aj zo zahraničia.

„Projekt cyklotrasy má ambíciu zlepšiť turistickú infraštruktúru a prispieť k dlhšiemu pobytu návštevníkov v regióne. V súčasnosti sa mnohí turisti zdržiavajú na Orave len krátkodobo, pričom priemerná dĺžka pobytu je jeden až dva dni. Cieľom projektu je tak zvýšiť počet prenocovaní a zlepšiť celkový zážitok turistov,“ ozrejmil Badáň.

Cyklochodník okolo Oravskej priehrady prechádza aj cez desaťkilometrový úsek poľského územia a napojí sa na cyklotrasy vedúce cez Jablonku až k Tatrám.

„Cyklotrasa ponúkne nielen nádherné výhľady, ale aj moderné infraštruktúrne vybavenie vrátane viac ako 30 mostných objektov, spevnených ciest, odvodňovacích systémov, oddychových zón a altánkov,“ priblížil odbor komunikácie rezortu. Projekt je rozdelený na tri úseky, pričom 70 percent trasy sa nachádza na pozemkoch vo vlastníctve alebo správe štátu, čo podľa neho uľahčuje územné konania.

V spolupráci s poľskými partnermi sa už začali prípravné práce na úseku dlhom približne desať km na poľskej strane a na slovenskej strane na úseku 16 km. So stavebnými prácami na jednotlivých úsekoch začnú samosprávy po získaní všetkých potrebných povolení počas najbližších dvoch rokov. Projekt je súčasťou schválenej stratégie rozvoja cestovného ruchu, ktorá zahŕňa aj podporu podnikateľov v oblasti ubytovania a služieb pre turistov.

„Cieľom je zvýšiť kvalitu a počet ubytovacích kapacít, aby sa Oravská priehrada stala ešte atraktívnejšou destináciou pre domácich aj zahraničných návštevníkov. Nový cyklochodník prispeje k rozvoju regiónu, priláka viac turistov a výrazne podporí miestnu ekonomiku,“ dodalo ministerstvo.

debata chyba
Viac na túto tému: #Oravská priehrada #cyklocesta