Prekvapivé dopravné pravidlá a fakty z celého sveta
1. Švédska zmena zľava doprava (Deň H)
Dňa 3. septembra 1967 prešlo Švédsko rozsiahlou rekonštrukciou premávky známou ako „Deň H“ (Högertrafikomläggningen), keď sa prešlo z jazdy na ľavej strane cesty doprava.
Toto rozhodnutie bolo prijaté s cieľom zosúladiť sa so susednými krajinami a znížiť zmätok v cezhraničnej doprave.
Zmena bola starostlivo naplánovaná a vykonaná, všetky vozidlá na cestách sa zastavili o 4:50, potom zmenili stranu a o 5:00 začali jazdiť po pravej strane.
Napriek obavám prebehla zmena hladko a švédske cesty sa vďaka tomu stali bezpečnejšími.
2. Nemecká diaľnica: Bez obmedzenia rýchlosti
Nemecko je známe svojimi rýchlostnými cestami, obrovským diaľničným systémom s úsekmi bez obmedzenia rýchlosti.
Vodiči tu môžu legálne tlačiť plynový pedál až na podlahu, niektoré vozidlá dosahujú rýchlosť nad 200 km/h.
Diaľnica je však napriek vysokej rýchlosti pozoruhodne bezpečná vďaka prísnym kontrolám vozidiel, dobre udržiavaným cestám a disciplinovaným vodičom, ktorí dodržiavajú jazdu v jazdnom pruhu a bezpečné prejazdy.
3. Japonské pravidlá zdvorilého parkovania
V Japonsku nie je parkovanie len o nájdení miesta, ale aj o smere vášho auta. Pri parkovaní na uliciach bez vyznačených miest sa od vodičov očakáva, že zaparkujú v smere toku premávky a zabezpečia, že ich vozidlo bude smerovať dopredu.
Toto pravidlo je prísne dodržiavané a je odrazom japonského dôrazu na poriadok a rešpektovanie verejných priestorov.
Okrem toho v mestských oblastiach musíte pred kúpou auta preukázať, že máte parkovacie miesto, čo pomáha predchádzať zápcham a udržiava poriadok v uliciach.
4. Etiketa indickej trúby
V Indii nie je trúbenie len spôsob, ako signalizovať frustráciu alebo upozorniť ostatných na nebezpečenstvo – je to dôležitá súčasť etikety pri jazde.
V chaotickej premávke a preplnených uliciach vodiči pomocou klaksónov oznamujú všetko – od „prechádzam“ po „Pozor!“
V skutočnosti majú kamióny často na chrbte napísané „Horn OK Please“, aby povzbudili vozidlá idúce za nimi k trúbeniu pri predbiehaní.
Aj keď inde by sa to mohlo považovať za hlučné, v Indii je to jednoducho súčasť navigácie po cestách.
5. Filipínska schéma číselného kódovania
Manila, hlavné mesto Filipín, používa jedinečný systém riadenia dopravy známy ako „schéma číselného kódovania“ na zníženie preťaženia.
Tento systém obmedzuje prevádzku vozidiel v určité dni na základe poslednej číslice ich ŠPZ. Napríklad vozidlá s poznávacími značkami končiacimi na 1 alebo 2 nemôžu jazdiť v určitých oblastiach v pondelok.
Aj keď pomáha znižovať premávku počas špičiek, zároveň povzbudzuje obyvateľov, aby vlastnili viacero vozidiel s rôznymi poznávacími značkami, aby sa vyhli obmedzeniam.
Čítajte viac Mesto duchov sa vynorilo z vody. Extrémne sucho vzkriesilo aj zatopený kostol Čítajte viac Dráma v turistickom raji: Policajti uniesli turistov a žiadali výkupné Čítajte viac Benátky vyhlásili konkurz na gondoliérov: Prihlásiť sa môžete aj vy. Aké sú podmienky?