Pre mladších používateľov, najmä ženy vo veku 16 – 24 rokov, to trvá takmer 3 hodiny denne, čo je takmer dvojnásobok v porovnaní s mužmi vo veku 55 – 64 rokov, ktorí v priemere 1,5 hodiny denne.
Väčšina ľudí používa sociálne médiá, aby zostali v kontakte s priateľmi a rodinou – takmer polovica (48,2 %) to uvádza ako hlavný dôvod.
Iní sa obracajú na sociálne médiá, aby si vyplnili voľný čas (36,8 %) alebo aby boli informovaní o novinkách (34,5 %).
Úloha sociálnych médií ako záchranného lana pre spojenie a informácie je nezameniteľná.
Štatistiky platforiem:
- YouTube je na vrchole rebríčkov s ohromujúcich 10 biliónov minút sledovaných mesačne (približne 7 miliárd dní), čo predstavuje viac celkového času ako ktorákoľvek iná platforma.
- TikTok vedie v priemere na používateľa 34 hodín mesačne len v systéme Android – to je viac ako hodinu každý deň.
- Facebook je silný, s priemernými používateľmi 19 hodín mesačne, čo dokazuje, že ani zďaleka nestratí príťažlivosť.
- WhatsApp môže mať menej hodín, ale vedie v reláciách za mesiac s 930 reláciami na používateľa, čo podčiarkuje jej popularitu ako aplikácie na odosielanie správ.
- Prekvapivo je Instagram na piatom mieste s používateľmi v priemere 16 hodín mesačne – no teraz je uznávaný ako „obľúbená“ sociálna platforma na svete.