Nebezpečný tovar v kufri? Viedenské letisko nepustilo Slovenku do lietadla, dôvod bol absurdný

Cestovateľka Michaela zdieľala svoju frustrujúcu skúsenosť, ktorá sa odohrala na viedenskom letisku pri jej nedávnej ceste do Helsínk s nízkonákladovou spoločnosťou. Po bezproblémovom check-in procese a absolvovaní bezpečnostnej kontroly sa dostala až ku bráne, no práve tu jej oznámili, že nemôže nastúpiť na palubu lietadla.

08.01.2025 06:00
debata (44)
Zrušili vám let alebo meškalo lietadlo? Odborník radí, aké odškodné žiadať
Video
Zdroj: TV Pravda

Dôvod? V jej odbavenom kufri vraj našli „nebezpečný tovar.“

Cestujúca bola nútená opustiť gate a spolu so zamestnancami letiska hľadať svoj kufor.

Po jeho otvorení sa ukázalo, že údajne problematickým predmetom bola malá kovová fľaša javorového sirupu, ktorý pri skenovaní batožiny pravdepodobne vyzeral ako niečo podozrivé.

Foto: Reproforo Facebook - Cestovateľská poradňa
nepouzivat! facebook letisko javorový sirup

Po tejto absurdnej situácii bola poslaná na oddelenie zákazníckych služieb, kde jej oznámili, že ďalší dostupný let je až o dva dni.

Prebookovanie letenky by stálo 100 eur a žiadna kompenzácia či alternatívne riešenie jej neboli ponúknuté.

Kontaktovanie zákazníckej podpory leteckej spoločnosti tiež neviedlo k úspechu, keďže aerolinka označila sit uáciu za dôsledok jej údajného porušenia pravidiel prepravovaného tovaru.

Technické problémy lietadiel: Prasklina na okne kabíny
Video
Zdroj: Pixabay

Čo robiť?

Michaela si pýtala radu na Facebooku, v Cestovateľskej poradni. Anna jej odpísala, aby si vypýtala na letisku nejakú správu a potom by si mala podľa nej nájsť zoznam zakázaných vecí. Ak tam sirup nie je, tak by mala vymáhať peniaze od letiska, keďže spravilo chybu.

Tomáš pridal postreh, že plechová dóza, v ktorej bol sirup, pracovníkom letiska pripomínala kanister benzínu. Poradil Michaele, aby napísala ombudsmanovi bezpečnostnej kontroly letiska na ombudsstelle-sicherheit@viennaairport.com.

Alexandra tiež pridala pomocnú ruku – šokovanej cestovateľke poradila, aby skúsila napísať na európske spotrebiteľské centrum, kde jej minimálne poradia, ako postupovať.

11 zaujímavých faktov o letectve a lietadlách
Video
Zdroj: Pixabay

Podobné prípady z Európy

Tento incident však nie je jediným prípadom, keď chybná identifikácia batožiny či neprimerané rozhodnutia personálu spôsobili cestujúcim nepríjemnosti.

1. Hrozba „kapsúl na kávu“ na letisku v Zürichu

V roku 2022 švajčiarske letisko Zürich zadržalo cestujúceho po tom, čo bol jeho kufor označený ako potenciálna hrozba. Po otvorení batožiny sa ukázalo, že „nebezpečný objekt“ boli obyčajné kapsule na kávu. Rovnako ako v prípade javorového sirupu, išlo o omyl skenera.

Najlepší piloti z celého sveta prišli na Slovensko. Takto oživili nebo a ukázali svoje letecké majstrovstvo
Video
Zdroj: TV Pravda

2. Nesprávne nahlásenie powerbanky v Barcelone

Na letisku El Prat v Barcelone zmeškala cestujúca let do Paríža, keď jej batožinu vyhodnotili ako rizikovú pre prítomnosť neidentifikovaného elektrického zariadenia.

Neskôr sa ukázalo, že išlo o bežnú powerbanku na nabíjanie telefónov, ktorá bola uložená v správne odbavenej batožine.

Unikátny západ slnka zachytený priamo z lietadla. Let cez Európu poskytol nevšedný pohľad
Video
Zdroj: TV Pravda

3. Fľaša olivového oleja v Ríme

Na rímskom letisku Fiumicino sa podobná situácia stala cestujúcemu, ktorý v podpalubnej batožine prevážal fľašu olivového oleja.

Zamestnanci letiska označili predmet za podozrivý a cestujúci prišiel o svoj let, keďže bezpečnostné postupy zdržali celý proces.

Agresívna čínska stíhačka verzus americké lietadlo
Video
Zdroj: TV Pravda

Pár dobrých rád od odborníkov

Podobné situácie, hoci zriedkavé, nie sú úplne výnimočné. Ak sa ocitnete v podobnej situácii, môžete podniknúť tieto kroky:

  • Žiadajte o písomný report – Pri spore s leteckou spoločnosťou alebo letiskom je písomné potvrdenie o incidente kľúčové.
  • Kontaktujte zákaznícku podporu – V prípade nízkonákladových spoločností je možné podať oficiálnu sťažnosť online.
  • Zapojte právnika alebo organizáciu na ochranu práv cestujúcich – V prípade, že letecká spoločnosť odmieta akúkoľvek zodpovednosť, je vhodné obrátiť sa na právneho zástupcu alebo inštitúciu, ako je napríklad Európske centrum pre práva cestujúcich.
  • Zdokumentujte situáciu – Fotografie batožiny, komunikácia so zamestnancami a akékoľvek relevantné informácie môžu pomôcť pri riešení problému.

Tento prípad poukazuje na nedostatky v komunikácii a postupoch na európskych letiskách, ktoré môžu cestujúcim zbytočne skomplikovať ich cestovateľské plány.

Pre cestovateľku zostáva nádej, že aerolinka či letisko prehodnotia svoj postoj a situáciu vyriešia k jej spokojnosti.

cestovanie, let, lietadlo Čítajte viac 8 spôsobov ako všetkých v lietadle naštvať: Pozrite sa, ako sa žena vysporiadala s bosými nohami nad sebou Maldivy, dovolenka, cestovanie, lietadlo, lietanie, letecká dovolenka, pláž, exotika, ostrov, more, Čítajte viac Trump, Abramovič aj Kardashianová: Kto má 7 najdrahších súkromných lietadiel? NEPOUZ, letisko, lietadlo, cestovanie Čítajte viac Najnebezpečnejšie letisko sveta: Tragická bilancia a špeciálne školení piloti

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 44 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #letisko #Viedeň