Ryanair žaluje pasažiera o 15 000 eur, na toto si dajte pozor aj vy

Írska nízkonákladová letecká spoločnosť Ryanair zažalovala pasažiera za škody vo výške 15 000 eur po tom, čo jeho nevhodné správanie spôsobilo odklon letu z Dublinu na Lanzarote.

14.01.2025 07:10
debata (5)

Spoločnosť tvrdí, že ide o prvý civilný prípad svojho druhu v Írsku a súčasť jej politiky nulovej tolerancie voči rušeniu počas letov, píše Euronews.

11 zaujímavých faktov o letectve a lietadlách
Video
Zdroj: Pixabay

Incident, ktorý vyústil do súdneho sporu

Let z Dublinu na Lanzarote bol 9. apríla 2023 nútený pristáť v portugalskom meste Porto kvôli nevhodnému správaniu jedného pasažiera.

Lietadlo muselo ostať v Porte cez noc, čo spôsobilo komplikácie 160 cestujúcim, ktorým spoločnosť zabezpečila hotelové ubytovanie.

„Správanie tohto pasažiera bolo neospravedlniteľné a spôsobilo, že let musel byť odklonený. To narušilo plány ostatných cestujúcich, ktorí prišli o deň dovolenky,“ uviedol Ryanair vo svojom vyhlásení.

Letecká spoločnosť neuviedla presné detaily o tom, čo pasažier urobil, no zdôraznila, že takéto prípady nebudú tolerované a budú čeliť právnym dôsledkom.

Zrušili vám let alebo meškalo lietadlo? Odborník radí, aké odškodné žiadať
Video
Zdroj: TV Pravda

Politika nulovej tolerancie

Ryanair vo svojom vyhlásení zdôraznil, že bude pokračovať v právnych krokoch voči narušiteľom letov. Podľa spoločnosti zahŕňa nevhodné správanie nielen fyzické, ale aj verbálne útoky.

„Tento súdny prípad je len jedným z mnohých dôsledkov, ktorým čelia pasažieri narúšajúci lety. Dúfame, že tento krok odradí ďalšie nevhodné správanie a umožní cestujúcim a posádke cestovať v pohodlnom a rešpektujúcom prostredí,“ dodal hovorca spoločnosti.

František Michalovích o platbách v zahraničí
Video
Zdroj: TV Pravda

Podobné prípady vo svete leteckej dopravy

Hoci je tento prípad v Írsku prvý svojho druhu, podobné incidenty v minulosti už vyústili do súdnych sporov:

  • United Airlines zažalovali pasažiera v USA, ktorý spôsobil meškanie letu tým, že odmietol dodržiavať bezpečnostné pokyny posádky.
  • EasyJet čelil žalobe od pasažiera za nesprávne zaobchádzanie počas incidentu, keď mu bolo zamietnuté nastúpiť na let z dôvodu údajného nevhodného správania, ktoré však nebolo preukázané.
  • Air India v roku 2022 zakázala cestovať pasažierovi, ktorý počas letu slovne napadol posádku a odmietol si sadnúť na pridelené miesto.
Voňavky, cigarety, sladkosti a pochutiny......
V Starbucks Coffee stojí vždy rad ľudí. Bez...
+13Ceny nápojov v Starbucks Coffee.

Precedens pre ďalšie letecké spoločnosti

Podľa odborníkov by úspešný súdny spor Ryanairu mohol inšpirovať aj ďalšie aerolínie k právnym krokom proti rušiteľom letov.

Lety by mali byť bezpečným a príjemným zážitkom pre všetkých. Dodržiavanie pokynov posádky a rešpektovanie ostatných cestujúcich je základom, ktorý pomáha predchádzať nepríjemným situáciám a zabezpečuje plynulý priebeh letu.

Tento prípad je jasným dôkazom toho, že nevhodné správanie má svoje dôsledky – nielen pre jednotlivca, ale aj pre ostatných cestujúcich a samotnú leteckú spoločnosť.

Transylvania, Rumunsko Čítajte viac Najzaujímavejšie miesta podľa TIME: Výber 7, ktoré môžete jednoducho navštíviť aj vy leto, dovolenka, letisko, rodina, cestovanie Čítajte viac Ktoré európske aerolinky meškali najmenej? Jedno z najspoľahlivejších letísk majú Slováci poruke Neapol, metro, eskalátor, schody, podzemie, Toledo Čítajte viac Tu sú najlepšie a najhoršie metrá v Európe. Ktoré je najrušnejšie a kde jazdí najmenej ľudí?

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 5 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #lietadlo #žaloba #Ryanair #pasažier #letecká spoločnosť