Let spoločnosti IndiGo z indického mesta Lucknow do Dillí sa pre viacerých pasažierov zmenil na 90-minútové utrpenie.
Na palubu totiž vtrhol doslova roj komárov, ktorý obťažoval cestujúcich počas celého letu.
Namiesto bežného leteckého nepohodlia sa museli pasažieri vysporiadať s neustálym svrbením, škrabaním a neúčinným odháňaním dotieravého hmyzu.
„Celý let sme sa len škrabali, odháňali komáre a modlili sa, aby sa to už skončilo,“ opísala situáciu cestujúca Manisha Pande pre Jam Press.
V lietadle nebolo možné spať, oddýchnuť si či sústrediť sa — pozornosť všetkých sústredila jediná vec: neustále štípance a svrbenie.
Posádka bez riešenia, komáre bez súcitu
Let sa uskutočnil deň po Veľkonočnom pondelku.
Cestujúci čelili invázii hmyzu bez akejkoľvek účinnej pomoci zo strany palubného personálu.
Ako reakciu na sťažnosti posádka údajne ponúkala len prípravky na báze citrónovej trávy, ktoré mali pomôcť odradiť komáre.
Mnohým to pripadalo ako nedostatočné a neprofesionálne riešenie.
„Letecké spoločnosti sa nestarajú, letiská nezvládajú ani základnú deratizáciu a od pasažierov sa očakáva, že to všetko len potichu pretrpia,“ povedala nahnevaná Pande.
Podľa informácií od cestujúcich aj portálu Luxury Travel Daily sa komáre údajne dostali na palubu cez otvorené dvere lietadla ešte pred odletom.
Prítomnosť otvorených dverí v kombinácii s množstvom komárov však vzbudila vážne otázky o dodržiavaní bezpečnostných a hygienických štandardov.
Oficiálne stanovisko: Robíme, čo môžeme
Spoločnosť IndiGo na vzniknutú situáciu reagovala vyhlásením pre médiá: „Vaša skúsenosť na palube je pre nás dôležitá a snažíme sa zabezpečiť čo najpohodlnejší a najpríjemnejší let,“ uviedol hovorca aerolínií pre Jam Press.
„Naše lietadlá pravidelne podrobujeme dezinsekcii a na sedadlách používame špeciálne náplasti na odpudzovanie hmyzu. Spolupracujeme tiež s letiskom na riešení týchto problémov. Hoci robíme všetky potrebné opatrenia, komáre sa môžu dostať na palubu počas nástupu cez otvorené dvere,“ doplnil.
Napriek týmto uisteniam zostali mnohí cestujúci skeptickí. „Zvláštne. Len pred štyrmi dňami som letel z Lucknow do Bombaja s tou istou spoločnosťou, a tam žiaden komár nebol. Ale Lucknow bol doslova zamorený,“ reagoval iný pasažier.
Ďalší cestujúci sa pokúsil situáciu odľahčiť: „Tieto komáre si po pristátí budú musieť založiť novú rodinu a život na novom mieste. Smutné.“
Nie je to prvýkrát
Hoci tento incident vyvolal pozornosť médií, podobné prípady sa už v minulosti objavili.
Len minulú jeseň sa komáre dostali na palubu letu z mexického mesta Morelia do Los Angeles.
Videozáznam z tohto letu zachytával desiatky hmyzu na strope v zadnej časti lietadla počas nástupu cestujúcich.
V prípade letu z Lucknow do Dillí však „neúnosné množstvo komárov“ nijako neovplyvnilo plánovaný odlet, ktorý sa uskutočnil podľa letového poriadku.
To, čo pre niekoho začalo ako bežný vnútroštátny let, sa pre iného zmenilo na desiatky minút v spoločnosti nechceného a doslova pichľavého spolucestujúceho.


