Prípad, ktorý vyvolal zmiešané reakcie, od pobavenia až po znepokojenie, poukázal na vážny problém, ktorý prenasleduje letecký priemysel: únavu.
Lietadlo spoločnosti Air Corsica typu Airbus A320 smerovalo na letisko Napoléon Bonaparte v Ajacciu.
Keď sa blížilo k pristávacej dráhe, pilot sa opakovane pokúšal spojiť s riadiacou vežou, no nedostal žiadnu odpoveď.
Pristávacie svetlá ostali zhasnuté.
Posádka lietadla sa musela rozhodnúť: buď presmeruje let na iné letisko, alebo sa pokúsi situáciu vyriešiť.
Po 18 minútach krúženia vo vzduchu a po neúspešných pokusoch o kontakt sa pilot spojil s hasičskou a policajnou zložkou na letisku.
O pár minút na to, po ich príchode do riadiacej veže, zistili, že jediný dispečer na nočnej smene zaspal.
Následne bol zobudený, a let bezpečne pristál, no oneskorenie narástlo na takmer hodinu.
Francúzsky úrad pre civilné letectvo začal okamžité vyšetrovanie, ktoré by malo určiť, či bude voči dispečerovi vyvodená zodpovednosť.
Aj keď bol tento prípad úspešne vyriešený, poukazuje na neustále napätie medzi ľudským faktorom a bezpečnosťou.
Príbehy o zaspávajúcich dispečeroch a pilotoch nie sú, žiaľ, v histórii letectva ojedinelé.