O'Learyho predpovede sa netýkajú len menších prepravcov.
Podľa neho sú bankroty menších hráčov ako islandský Play a švédsky Braathens len začiatkom a európsky trh čaká na zemetrasenie, ktoré by malo prísť ešte pred Vianocami.
Wizz Air na pokraji krachu?
Najväčšiu pozornosť si O'Leary „vyslúžil“ za útok na Wizz Air.
Tvrdí, že model Wizz Airu fungoval len počas obdobia silného rastu, no teraz je v ťažkostiach.
„Wizz Air nikdy nebol ziskový,“ vyhlásil O'Leary a obvinil ich z nevýhodných lízingových zmlúv a zlej obchodnej stratégie.
„Posledných päť rokov vykazovali zisky z týchto zmlúv [sale and leaseback], akoby išlo o Ponziho schému. Čím viac rastiete, tým viac zisku vykážete. Ale teraz prestali rásť a nemôžu v tom pokračovať,“ vysvetlil.
O'Leary navyše tvrdí, že Wizz Air stráca pozície v kľúčových trhoch, ako je napríklad Poľsko, kde Ryanair momentálne masívne expanduje.
easyJet: Uviaznutý bez krízy
Kým Wizz Air má byť podľa O'Learyho na pokraji krachu, spoločnosť easyJet nie je podľa neho v kríze, ale je „zaseknutá“.
Írsky manažér predpovedá, že to povedie k rozdeleniu európskeho prepravcu.
Švajčiarske a francúzske operácie easyJetu by mohla prevziať spoločnosť Air France-KLM, zatiaľ čo základňu na londýnskom letisku Gatwick by mohol potenciálne získať British Airways.
Hádka so Španielskom a výzva pre Taliansko
Rozhovor tiež potvrdil, že O'Leary nepoľavuje v tlaku na štátne orgány a letiská.
O'Leary sa ostro pustil do španielskej spoločnosti Aena, spravujúcej letiská, pre vysoké letiskové poplatky.
V reakcii na ne presunul milión sedadiel z regionálnych španielskych letísk na väčšie mestské uzly.
Vyzval tiež Taliansko, aby zrušilo mestskú daň z leteniek, čo by podľa neho okamžite odomklo obrovský rast pre Ryanair a taliansky turizmus.
Zmeny pre cestujúcich od novembra
Na záver O'Leary potvrdil aj interné zmeny pre pasažierov Ryanairu.
Spoločnosť bude od novembra dôraznejšie tlačiť na cestujúcich, aby sa odbavovali výhradne cez mobilnú aplikáciu.
Tlačené palubné lístky budú síce ešte nejaký čas stále akceptované, no ide o predzvesť budúceho prechodu na plne digitálne odbavenie.