Výsledkom bolo neuveriteľných 11 hodín strávených v lietadle, kde podľa ich svedectiev nevládla ani slušná komunikácia, ani základná starostlivosť.
Dva neúspešné pokusy o pristátie
Nepríjemnosti sa začali už na zemi, kde sa odlet lietadla spoločnosti Ryanair (ktorá letela v mene cestovnej kancelárie Rainbow) oneskoril o viac ako hodinu.
Skutočný horor však nastal až o chvíľu.
Keď sa mal stroj konečne priblížiť k Zakynthosu, cestujúci pocítili silné turbulencie.
Posádka sa preto rozhodla let odkloniť do Atén na doplnenie paliva.
Napriek zmene plánu, ktorá trvala niekoľko hodín, cestujúcim nebolo dovolené opustiť palubu.
„Keď sme sa pýtali, prečo nedostaneme aspoň vodu alebo jedlo, bolo nám povedané, že letecká spoločnosť na takúto situáciu nebola pripravená,“ opísala situáciu jedna z pasažierok.
Po doplnení paliva nasledoval druhý, rovnako neúspešný pokus o pristátie na Zakynthose, po ktorom sa lietadlo opäť vrátilo do Atén.
Chaos a „nelegálne zadržiavanie“
Po druhom návrate do Atén už medzi zúfalými pasažiermi prepukla panika a hádky s personálom.
Cestujúci tvrdia, že neobdržali žiadne informácie o náhradnom lete, kompenzáciách alebo ubytovaní.
„Sme uväznení na palube dlhých 11 hodín. Niektorí ľudia búchajú na dvere a chcú okamžite von. Dokonca musíme platiť za vodu, čo je v tejto situácii nemysliteľné. Jednoducho nás nelegálne zadržujú na palube,“ znelo zúfalé svedectvo turistov, ktorí sa sťažovali na úplný nedostatok starostlivosti zo strany prepravcu.
Až neskoro večer sa dvere lietadla konečne otvorili a približne 200 cestujúcich bolo autobusmi prevezených do hotela, čím sa konečne pre nich útrpná dráma skončila.
Turisti, ktorí na takýto začiatok dovolenky tak skoro nezabudnú, sa dohodli, že budú kolektívne požadovať odškodnenie za premárnený deň a zjavné porušenie pravidiel starostlivosti o pasažierov.