„Predĺženie trate až na Dobroč poskytne možnosti rozšírenia turizmu aj do tejto lokality, môžu tu vyrásť malé penzióny, turistické ubytovne a ďalšie služby,“ hovorí o prínose Aleš Bílek, riaditeľ neziskovej organizácie Čiernohronská železnica v Čiernom Balogu, ktorá historickú železničku prevádzkuje.
Peniaze získali z eurofondov v rámci slovensko-maďarského projektu, zameraného na cezhraničnú spoluprácu. Z celkovej sumy 1,8 milióna eur dostala balocká neziskovka 1,2 milióna. Využije ich na obnovu trate a propagáciu s maďarskými kolegami, ktorí majú v prihraničnej obci Nagyborszony podobnú lesnú železničku. „Dodáme im našu historickú lokomotívu s vagónikom, ktorá u nich bude propagovať našu železničku a my budeme mať ich vozeň, kde sa naši ľudia dozvedia o tej ich. Hlavným motívom projektu je totiž cezhraničná spolupráca v rámci partnerských železníc, založená na rozšírení obojstranne atraktívnej ponuky pre turistov,“ vysvetlil Bílek.
S obnovou spomínaného úseku začnú už na jar. Po jeho spojazdnení sa podľa Bílka budú usilovať, aby železnička mohla slúžiť aj miestnym občanom ako pravidelná verejná doprava v rámci Čierneho Balogu.
V súčasnosti má Čiernohronská železnica, ktorá sa stala jedným z divov Banskobystrického kraja, 16 kilometrov tratí z Chvatimechu do Čierneho Balogu a Vydrovskej doliny, kde sa nachádza Lesnícky skanzen. Národná kultúrna pamiatka ročne priláka okolo 40-tisíc návštevníkov.