Počas koronavírusovej pandémie sa Hongkong do veľkej miery riadil čínskou stratégiou nulovej tolerancie covidu a prísne opatrenia uvoľňoval miernejším tempom než okolité krajiny. Aj po otvorení hraníc s Čínou však zostala návštevnosť Hongkongu na pomerne nízkej úrovni.
Tamojší predstavitelia preto vo štvrtok spustili novú kampaň „Hello Hong Kong“ a dodali, že mesto rozdá až 500 000 bezplatných leteniek, aby mohlo privítať návštevníkov z celého sveta.
„Hongkong je teraz priamo prepojený s pevninskou Čínou a nebude už ani izolácie, ani karantény,“ uviedol šéf správy Hongkongu John Lee (Li Ťia-čchao). Dodal, že ide o výbornú príležitosť pre návštevníkov, obchodných partnerov či investorov.
Návštevníci budú môcť využívať aj rôzne špeciálne ponuky, poukazy a ďalšie výhody.
Agentúra AP pripomína, že v roku 2019 prišlo do Hongkongu 56 miliónov turistov. Počas nasledujúcich troch rokov pandémie koronavírusu však nedostatok návštevníkom miestny turizmus a ekonomiku značne poškodil, pričom vlaňajší hrubý domáci produkt (HDP) klesol v porovnaní s rokom 2021 o 3,5 percenta.