Pôvodné 24-hodinové meškanie sa pre cestujúcich cestovnej kancelárie Hydrotour so spoločnosťou Smartwings zmenilo na „nedôstojný dvojdňový zážitok“. Dôvodom bola drobná technická porucha, po ktorej nasledoval vynútený odpočinok posádky, informuje NOVA.
Plánovaný odlet lietadla smerujúceho do Bratislavy, ktorý mal byť v pondelok 6. októbra večer, sa neuskutočnil, píše STVR.
Podľa svedectiev cestujúcich museli pasažieri opakovane nastupovať do lietadla a následne z neho vystupovať, pretože stroj neprešiel technickou kontrolou.
Podľa informácií od jedného z cestujúcich bola situácia v Dauhe „silne chaotická až nedôstojná“, obzvlášť pre starších ľudí a rodiny s malými deťmi.
Po neúspešných pokusoch o odlet boli pasažieri okolo polnoci prevezení do hotela Radisson Blue.
Hodiny odpočinku
Hovorkyňa leteckej spoločnosti Smartwings Vladimíra Dufková vysvetlila, že meškanie spôsobila menšia technická porucha, ktorá si vyžiadala opravu, hoci nebola vážna.
Vzhľadom na prísne bezpečnostné normy v letectve musela byť chyba odstránená.
Hlavným faktorom takmer celodenného zdržania však bol časový limit posádky.
Oprava lietadla trvala príliš dlho, a preto posádka prekročila povolený čas služby.
Z tohto dôvodu musel byť pre letový personál zabezpečený povinný 12-hodinový odpočinok.
Nedostatok informácií a manuálne odbavenie
Cestujúci sa vrátili na letisko až na druhý deň, no aj tam zažili nepríjemnosti.
Keďže ich systém stále evidoval ako odbavených z predchádzajúceho dňa, museli pracovníci letenky vypisovať ručne.
Podľa slov nespokojných dovolenkárov im chýbali relevantné informácie o definitívnom čase odletu.
Obchodný riaditeľ CK Hydrotour potvrdil, že delegáti boli v kontakte s klientmi, poskytovali informácie a asistovali pri ubytovaní.
Lietadlo nakoniec z Dauhy odletelo s meškaním v utorok 7. októbra popoludní. Spoločnosť Smartwings vyjadrila ľútosť nad vzniknutou situáciou a ospravedlnila sa za spôsobené komplikácie, pričom zdôraznila, že bezpečnosť posádky a pasažierov je absolútnou prioritou.