Letná sezóna v Tatrách bola úspešná, opäť sa osvedčila aj letecká linka z Tel Avivu

Letná sezóna vo Vysokých Tatrách bola úspešná, aj tento rok priniesla o niekoľko percent viac návštevníkov oproti predchádzajúcemu. Potvrdila to výkonná riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OOCR) Región Vysoké Tatry Veronika Littvová, ktorá vychádza zo štatistických údajov návštevnosti Tatranských informačných kancelárií v Tatranskej Lomnici a v Starom Smokovci.

24.10.2017 16:00
Slovensko, Tatry, VYsoké Tatry, turista, hory,... Foto:
Vysoké Tatry
debata

„V júli a v auguste ich navštívilo viac ako 40-tisíc návštevníkov,“ uviedla. Vlani zaznamenali kancelárie za rovnaké obdobie o zhruba 10-tisíc návštevníkov menej, bolo ich približne 30 500.

Domácemu cestovnému ruchu pomohla aj počas tohto leta charterová letecká linka spájajúca Poprad s izraelským Tel Avivom, využívaná na prepravu turistov smerujúcich do tatranského regiónu.

„Mali sme tu skupiny z Izraela, ale aj z ázijských krajín, nebolo ich síce toľko ako tradičných návštevníkov z Česka, Poľska či Nemecka, ale ich počty narastajú,“ skonštatovala Littvová. Ako dodala, OOCR túto leteckú linku podporuje.

„Veríme, že ak mali zahraniční návštevníci v Tatrách pozitívne zážitky a skúsenosti, budú ich šíriť ďalej a ďalší rok to môže pre región znamenať ešte viac návštevníkov,“ uviedla výkonná riaditeľka oblastnej organizácie.

Aj počas uplynulého leta ponúkali Vysoké Tatry a podhorie okrem možností na turistiku aj viaceré aktivity nielen pre rodiny s deťmi.

„Išlo už o tradičné podujatia ako sú Medvedie dni, Svište na plese, Benátska noc, rezbárske sympózia, ale aj cykly podujatí ako Popradské kultúrne leto či Tatranské kultúrne leto. S návštevou Tatier sa nespája len turistika, ale aj kultúrne vyžitie,“ uviedla Littvová.

Medzi top podujatia patrili podľa jej slov opäť Medvedie dni a Svište na plese, úspešná bola aj novinka, festival Tatra Flowers na začiatku septembra.

„Vo svojom nultom ročníku bol síce pre turistov neznámy, veríme však, že tí si nakoniec odniesli pozitívne dojmy. My sa budeme snažiť zariadiť, aby podobné zážitky zažívali aj v rámci ďalších ročníkov,“ dodala.

Tatranská OOCR chce spolu s liptovskou prilákať ešte viac turistov aj zo vzdialenejších krajín vďaka atraktívnemu destinačnému produktu, pomôcť im má už od nadchádzajúcej zimnej sezóny spoločná destinačná obchodná centrála Enjoy Tatras.

Jej úlohou je podľa jej riaditeľky Gabriely Kohuthovej zastupovať regióny Liptov a Vysoké Tatry na nových trhoch. Zamerať sa chce napríklad na Veľkú Britániu, rusky a nemecky hovoriace krajiny, ale aj ďalšie. Financovaná bude z rozpočtov oboch oblastných organizácií.

debata chyba
Viac na túto tému: #Vysoké Tatry #letecká linka