Podujatím v Bachledovej doline vyvrcholí letná turistická sezóna

V Bachledovej doline si Prešovský kraj v sobotu 28. septembra pripomenie Svetový deň cestovného ruchu. Podujatie je spojené s oslavou druhých narodenín Chodníka korunami stromov Bachledka a s vyhodnotením súťaže Legendarium, ktorá v tomto roku dosiahla rekordný počet účastníkov.

27.09.2019 12:30
debata

Ako informovala Barbora Čechová z Krajskej organizácie cestovného ruchu (KOCR) Severovýchod Slovenska, Svetový deň cestovného ruchu pripadá na 27. septembra.

V tento deň v roku 1979 boli prijaté stanovy Svetovej organizácie turizmu. Zároveň ide o deň, kedy sa končí hlavná turistická sezóna na severnej pologuli a začína sa sezóna na južnej zemskej pologuli.

Svetový deň turizmu oslavujú organizácie zvyčajne v najbližší víkend výročia, v Prešovskom kraji to bude v sobotu 28. septembra v areáli Chodníka korunami stromov Bachledka.

Program sa začne o 10:00. Pripravené sú vystúpenia sokoliarov, folklórnych zoskupení, adrenalínová bike show, Sranda Banda kúzelnícka show, Dorotka z Fidorkova a ďalší. „V areáli v stánku KOCR Severovýchod Slovenska sa turisti dozvedia viac o možnostiach výletov a zážitkov v celom Prešovskom kraji,“ uviedla Čechová.

O 13:00 odovzdajú 45 cien vyžrebovaným výhercom letnej turistickej súťaže Legendarium, ktorá bola ústrednou letnou aktivitou prezentujúcou Prešovský kraj.

„Dvadsať oblastí Prešovského kraja prezentovali príbehy miestnych legiend, ktoré verejnosť našla v komikse a na nálepkách na viac ako 50 miestach v celom kraji,“ pripomenula Čechová.

K zapojeným zariadeniam patrili múzeá, hrady, jaskyne, galérie, UNESCO pamiatky, akvaparky, športoviská a rozmanité atrakcie v celom kraji. Úlohou cestovateľov bolo navštevovať vybrané miesta a zbierať súťažné nálepky. Legendarium zároveň formou súťaže o hodnotné ceny motivovalo turistov navštíviť čo najviac lokalít.

„Do záverečného žrebovania o ceny zaslalo kontrolné strany takmer 1 200 súťažiacich, ktorí spolu nazbierali vyše 16 600 nálepiek. Veľmi nás to teší, keďže súťažiaci, ktorí zaslali ústrižky do súťaže, predstavujú len časť zo všetkých cestovateľov,“ uviedol riaditeľ KOCR Severovýchod Slovenska Martin Janoško.

Ako dodal, Legendarium v tomto roku oslovilo niekoľkonásobne viac turistov, čoho dôkazom je júlová dotlač komiksov a nálepiek, keďže pôvodný náklad 15-tisíc kusov na pokrytie záujmu nestačil.

Kampaň bola prioritne určená rodinám s deťmi, nálepky na výletoch zbierali turisti z celého Slovenska, ale aj z Českej republiky, Poľska či Írska.

„Snažíme sa letné kampane robiť inak ako ostatní. Pripravujeme komplexnú ponuku zážitkov pre turistov. Tipy na výlety spájame s príbehom a materiálmi, ktoré sú zároveň suvenírmi,“ doplnil Janoško, podľa ktorého aj podľa spätnej väzby od zariadení Legendarium výrazne prispelo k návštevnosti jednotlivých miest.

debata chyba
Viac na túto tému: #Bachledova dolina