Naj mesto pravidelne v dvojročných intervaloch vyhodnocuje Anholtov index GfK City Brands (CBISM). „Index CBISM neposudzuje mesto iba na základe jedného kritéria. Poskytuje celkový obraz, ktorého súčasťou je aj sociálne a kultúrne prostredie mesta, jeho podoba a atmosféra, verejné služby, ekonomické a vzdelávacie možnosti a spôsob, akým mesto vplýva na svet,“ vysvetľuje Simon Anholt, nezávislý strategický poradca pre oblasť národnej identity a imidžu.
Paríž upadá
Oproti výsledkom spred dvoch rokov nastalo v rebríčku viacero zmien. Paríž sa napríklad z prvého miesta posunul až na tretie. Anholt vysvetľuje: „Zatiaľ čo Paríž stále vedie v oblasti atmosféry, jeho celkový výsledok na indexe nepriaznivo ovplyvňuje 13., respektíve 14. priečka v oblasti obyvateľ a vybavenosť. Obrovský tohtoročný prepad v oblasti potenciálu, ktorý zaznamenal index oproti roku 2011 by mal ešte viac varovať mesto a tých, ktorí sa na jeho imidži podieľajú.“
V prívetivosti a bezpečnosti vedie Sydney
Ak posudzujeme mestá podľa ich obyvateľov, víťazí Sydney, ktorého obyvatelia sú „ústretoví a prívetiví“. Na druhom mieste je Toronto. Sydney pred Ženevou a Viedňou zvíťazilo aj v pocite bezpečia, ktorý poskytuje svojim návštevníkom. Londýn sa stal zas mestom, ktorý vzbudzuje pocit pochopenia rôznych kultúr a ľahkého udomácnenia sa. Mimochodom, Londýn je jediným európskym mestom, ktoré uspelo v tejto kategórii – pred Sydney a New Yorkom.
Celkové víťazstvo patrí Londýnu
Celkové výsledky Anholtovho indexu GfK City Brands pre rok 2011 (v zátvorke) a 2013 sú takéto:
- Londýn (2. v roku 2011)
- Sydney (3)
- Paríž (1)
- New York (4)
- Rím (6)
- Washington D.C. (7)
- Los Angeles (5)
- Toronto (13)
- Viedeň (9)
- Melbourne (8)