Vlak, ktorého čas odchodu sa prispôsobil školskému rozvrhu a ktorý zbiera žiakov z celej oblasti, tadiaľ premáva len párkrát do dňa – ráno o štvrť na osem, keď študenti cestujú do mesta, a poobede, keď sa vracajú domov, si môžu vybrať z troch spojov.
Má iba dva vozne a tie si pasažieri zaujímavo podelili – prváci a druháci si sadajú do prvého vagóna, zatiaľ, čo tretiaci sa vozia výlučne v druhom.
Počet cestujúcich do stanice Kju-Širataki pri mestečku Engaru, aj niekoľkých ďalších v okolí, pred časom dramaticky klesol kvôli ich odľahlosti a zmenšujúcemu sa počtu obyvateľov. Udržiavanie osobnej ale aj nákladnej vlakovej prepravy v regióne sa preto stalo nerentabilným.
Správu o osamelej študentke, ktorá ako jediná pravidelne nastupuje na stanici Kju-Širataki, pôvodne priniesla čínska televízna stanica CCTV a vďaka dojímavému príbehu sa rýchlo stala virálnou. Za štyri dni ju na Facebooku zdieľalo vyše 23-tisíc čitateľov.
Kana navyše bude 26. marca 2016 zmaturovať, a tak jej a ďalší rodičia vraj žiadali Japonské železnice, aby vlakovú linku udržali v prevádzke ešte aspoň do začiatku jari, keď sa končí fiškálny rok a študenti ukončia školu. Železničná spoločnosť vraj sľúbila, že málo využité železničné spojenie kvôli nej dovtedy nezruší.
Číňania však príbeh podľa portálu Straitstimes.com trocha „romanticky upravili“. V stanici Kju-Širataki nastupuje v skutočnosti spolu s „osamelou študentkou“ ďalších asi desať jej spolužiakov. Rovnako to, že vlaková linka bude do oblasti premávať do marca, je podľa internetu len zhoda okolností a nesúvisí s dátumom maturity študentky.
Nič to však nemení na fakte, že žiaci z tejto oblasti od vlaku závisia a ťažko si vedia predstaviť iný spôsob, ako pravidelne cestovať do školy.
Vzdelanie je v Japonsku jednou z priorít, čo ľudia veľmi kvitujú. Populácia Krajiny vychádzajúceho slnka ale významne starne a zápasí s nízkou mierou pôrodnosti – do roku 2060 sa scvrkne o tretinu. Mnohé menšie sídla sa tak vyprázdňujú a postihuje ich osud Engaru v odľahlej oblasti ostrova Hokkaido. Táto časť za niekoľko ostatných rokov prišla podľa magazínu Fortune o najmenej 20 železničných liniek.
Zdroj: Citylab.com, CCTV News, Asahi.com; Straitstimes.com; Theonlinecitizen.com