Nitra má aj vďaka vychýrenej gastronómii potenciál stať sa jednou z najnavštevovanejších mestských destinácií na Slovensku. Lokálne prevádzky dávajú návštevníkom možnosť nazrieť do svojej „kuchyne“ – pripraviť a uvariť jedlo, všetko ochutnať a získať unikátny zážitok.
V Nitre turisti objavia veľa takýchto miest. Môžu navštíviť najstaršieho výrobcu medoviny na Slovensku alebo zájsť do výrobne čokolády, ktorá kvalitou v medzinárodných súťažiach poráža aj belgické čokoládové produkty.
Alebo si z menu radšej vyberiete syrové a mäsové regionálne špeciality doplnené kvalitným vínom? V tom prípade navštívte niektoré z tradičných vinárstiev. Milovníci gastroturizmu si tu prídu na svoje.
Po jedle kultúra
Okrem gastronomických špecialít nájdete v Nitre aj množstvo historických a kultúrnych pamiatok. Zem je tu doslova presiaknutá históriou. Oko milovníkov architektúry a staviteľstva poteší Dražovský kostolík, Nitriansky hrad, synagóga či kostol a kláštor Nazarénov.
Výstavy, kultúrne a športové podujatia zaručia návštevníkom mesta bohatý program počas celého roka. Galéria, divadlo, termálne kúpaliská, ale aj moderné nákupné centrá ponúkajú zábavu pre každého.
„Nitriansky kraj má nielen bohatú históriu a krásne pamiatky, ale aj širokú ponuku jedinečných podujatí. Nájdete tu množstvo aquaparkov, wellness hotelov a kúpalísk. Na svoje si prídu aj nadšenci agroturistiky, vínnej turistiky a gastronómie. Slovenskí aj zahraniční turisti vnímajú mesto pod Zoborom pre jeho rozmanitosť a pohostinnosť ako veľmi zaujímavé a priateľské, čo nás veľmi teší,“ hovorí Marta Hároniková, výkonná riaditeľka NOCR.
So zľavovou kartou aj –50 %
Návštevnosť mesta je na vzostupe, k čomu prispieva aj Turistická zľavová karta Nitrianskeho kraja, ktorá prináša okamžité zľavy na ubytovanie, služby z oblasti gastronómie, návštevu pamiatok a zaujímavostí, wellness i tradičné produkty z regiónu a ďalšie služby.
Vo vybraných prevádzkach a zariadeniach poskytuje zľavy vo výške päť až 50 percent.
Momentálne je do projektu zľavovej karty zapojených 70 partnerov z Nitrianskeho regiónu. Projekt pripravila Nitrianska organizácia cestovného ruchu (NOCR) v spolupráci so Slovenskou agentúrou pre cestovný ruch (SACR), Nitrianskym samosprávnym krajom (NSK) a Mestom Nitra.
Nitrianska organizácia cestovného ruchu (NOCR) bola založená v roku 2012. Vznikla v zmysle národnej stratégie rozvoja turizmu a predstavuje moderný systém strategického riadenia turistickej destinácie. Funguje na princípoch verejno-súkromného partnerstva, keďže združuje samosprávne, podnikateľské a iné subjekty pôsobiace v destinácii.
Úlohou NOCR je zastrešenie riadenej spolupráce medzi čo najväčším počtom subjektov, ktoré tvoria a ovplyvňujú zážitok návštevníka, a tiež ochrana záujmov členov združenia.
NOCR je jednou z piatich organizácií, ktoré počas veľtrhu cestovného ruchu ITF Slovakiatour 2015 prezentovalo svoj zámer spojiť sily, aby v roku 2015 urobili spoločnú kampaň „Víkend v meste“.
Zámerom tejto iniciatívy je vyzdvihnúť dôvody prečo, kedy a za čím cestovať do miest. Ide o historicky prvú kampaň slovenských destinácií s cieľom postupne meniť spotrebiteľské správanie Slovákov.