Nákupné raje: Najkrajšie obchodné domy sveta ponúkajú viac než len tovar

Ak milujete nakupovanie, tu sa budete cítiť ako v nebi. Stovky obchodov, tisíce šiat, kabátov, nohavíc, topov, doplnkov. A pozerať sa nebudete len na tovar – historické budovy a ulice sú skvostom samy osebe. V desiatke najúžasnejších nákupných domov planéty vám hodiny ubehnú ako voda.

30.04.2016 11:00
debata (1)

Le Bon Marché, Paríž

Je to najstarší obchodný dom v Paríži a niektorí tvrdia, že aj na celom svete. Le Bon Marché navrhol Gustav Eiffel (ktorý má na konte aj slávnu parížsku vežu) a otvorili ho v roku 1852.

Oddelenie potravín, La Grande Epicerie de Paris, ponúka viac než 5 000 druhov lokálnych aj svetových výrobkov – od pravých francúzskych džemov, cez španielsku šunku až po waleskú minerálku.

Flight through time #bonmarche #aiww

Fotka uverejnená používateľom Orhea (@orhea),

Detsky Mir, Moskva

„Detský svet“ bol slávny ešte v sovietskych časoch ako najväčšie európske hračkárstvo. Otvorili ho v roku 1957 a okamžite sa stalo snom každého juniora – ponúka priam nekonečný výber hračiek, hier a na dôvažok skutočný kolotoč.

V rokoch 2008 až 2014 bol obchodný dom zavretý kvôli kompletnej rekonštrukcii, ktorú podstúpil, a dnes opäť plní svoju úlohu detského raja.

#detskimir ##moscow

Fotka uverejnená používateľom A. Cankaya (@bellrock),

Macy's, New York

Obchodný dom na newyorskom námestí Herald Square otvorili v roku 1858 ako malú drogériu. Čo sa na začiatku nikomu ani neprisnilo, v rokoch 1924 až 2009 sa stalo skutočnosťou – Macy's bol najväčším nákupným centrom sveta.

Sídli v historickej budove z roku 1902 a zaberá celý jeden blok. Vnútri sú ešte pôvodné drevené eskalátory, ktoré fungujú doposiaľ.

Obchod s čisto americkým tovarom je dodnes výrazným orientačným bodom a tiež výraznou kultúrotvornou súčasťou mesta – tamojšie akcie ku Dňu vďakyvzdania či ohňostroje 4. júla sú legendárne.

KaDeWe, Berlín

Táto skratka skrýva dlhý názov jedného z najväčších obchodných domov v Európe Kaufhaus des Westens. Na 60 000 metroch štvorcových predajnej plochy privíta denne 180 000 zákazníkov.

Historickú budovu z roku 1907 zničil počas druhej svetovej vojny zostrelený americký bombardér, od roku 1950 ju krok po kroku zrekonštruovali a po častiach otvárali.

Very famous building and shopping department. Full of stuff I can't afford. #kadewe #berlin

Fotka uverejnená používateľom Brian Gin (@silkypico),

Takašimaja, Kjoto

Obchod kedysi v roku 1831 začínal predajom kimon na Kjote. Postupne času sa z neho stal reťazec s obchodmi v Japonsku, Singapure aj na Taiwane.

Okrem západných moderných značiek sú tu však stále zastúpené aj tradičné japonské výrobky – keramika, nové aj používané kimoná a kjótske suveníry.

V podzemí sa rozkladá oddelenie potravín a reštaurácií a s japonskými pochúťkami, ktoré nepotešia len žalúdok, ale aj oči.

Galleria Vittorio Emanuele, Miláno

Táto nákupná zóna nie je typickým centrom. Priestor navrhli v roku 1860 a realizácie sa dočkal o päť rokov neskôr. Galleria sa skladá z dvoch pretínajúcich sa ulíc v centre Milána, ktoré sú kryté sklenou strechou. V križovatke sa ľudia kochajú nádhernou osembokou kupolou, ktorá spája Duomo a Teatro alla Scala.

V Galleria Vittorio Emanuele nájdete niektoré z najstarších obchodov a reštaurácií mesta.

Harrod's, Londýn

Predajná plocha nákupného domu má viac ako 92 903 metrov štvorcových a vyše 330 oddelení. V takomto megaobchode nie je orientácia a ani nakupovanie vôbec jednoduché. Zákazníci sa tu môžu jednoducho stratiť a k vytúženému tovaru sa ani nedostanú.

Harrod's však vyriešil tento problém jednoducho – ponúka na prenájom osobných nákupných asistentov, ktorí vás bezpečne a bez zaváhania prevedú uličkami a regálmi.

Po vyčerpávajúcich nákupoch dobre padne cesta do reštauračnej zóny so širokou ponukou delikates aj čerstvého rybieho trhu.

Harrod's London. #london #harrods #harrodslondon

Fotka uverejnená používateľom @gene_parmesan0,

Galeries Lafayette, Paríž

V tejto obrovskej nákupnej galérii nájdete najmodernejšiu módu, šperky a doplnky, výzdobu pre domácnosti či kozmetiku. Sú tu tiež vychýrené potraviny, v ktorých všetkým gurmánom tečú slinky.

Umelecké duše však viac ako vymieňanie peňazí za tovar zaujme nádherná architektúra Belle Époque. Centrum dokonca ponúka bezplatné prehliadky so sprievodcom, ktorý vám predstaví neobyzantskú farebnú sklenenú kupolu, strešnú terasu aj secesné schodisko.

Galeries Lafayette, Paríž Foto: SHUTTERSTOCK
Galeries Lafayette, nákupný dom, obchodný dom, kupola, obchody, Paríž, nákup, oblečenie, luxus, zákazníci, Galeries Lafayette, Paríž

La Rinascente, Florencia

Tento 6-poschodový nákupný raj patrí medzi najznámejšie obchody vo Florencii. Luxusné výrobky tu dopĺňa tradičný toskánsky tovar, nevynímajúc olivový olej, terakotovú keramiku či kovania. Bodku za dokonalým nákupným zážitkom dá koláč a káva na strešnej terase, odkiaľ je ohromný výhľad na celé mesto.

Buongiorno

Fotka uverejnená používateľom NICOLÒ GIGLI (@gigli36),

Isetan, Tokio

Viac ako 30 miliónov zákazníkov ročne si tu vyberá z ponúk ultramoderného oblečenia rovnako ako z pestrej palety kimon a japonských doplnkov. V suteréne sú reštauračné zaradenie a tiež obrovské oddelenie pre milovníkov čokolády. Podobne ako v Londýne, aj tu majú klienti k dispozícii anglicky hovoriacich sprievodcov.

TATRAS in Tokyo at Isetan. Come to find us.

Fotka uverejnená používateľom TATRAS (@tatras_official),

Zdroj: Readersdigest.ca; Businessinsider­.com; Tripbase.com

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #obchodný dom #nákupné centrum