Koniec Pártyslavy. Bratislava láka hlbšími zážitkami a láme rekordy návštevnosti

Bratislava tento rok očakáva rekordný počet návštevníkov. V roku 2015 naše hlavné mesto navštívilo vyše milióna turistov a tento trend bude pokračovať tiež v aktuálnom roku, aj v súvislosti s nadchádzajúcim predsedníctvom Slovenska v Rade EÚ.

13.06.2016 12:35
Ivo Nesrovnal, primátor Bratislavy, Foto: ,
Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal, vľavo predsedníčka predstavenstva Bratislava Tourist Board Alžbeta Melicharová.
debata (2)

Od začiatku tohto roka štatistiky ukazujú viac nez 25-percentný nárast počtu turistov v Bratislave. Primátor Ivo Nesrovnal vidí za úspechom viacero dôvodov. „Upravujeme verejné priestory, čistíme mesto, vysádzame stromy a kvety, opravujeme cesty, nakúpili sme nový mobiliár, odstraňujeme vizuálny smog a graffiti, propagujeme Bratislavu viac v zahraničí,“ zhrnul.

Na turistov a návštevníkov našej metropoly čakajú nové informačné centrá, vynovené propagačné materiály a tiež mobilné aplikácie. Bratislava okrem historicko-kultúrneho bohatstva bude prezentovať aj svoj inovatívny a technologický potenciál.

Okolie aj Brusel

„Darí sa nám meniť obraz Bratislavy ako „Pártyslavy“, teda mesta krátkodobého pôžitku, na destináciu, ktorá je hodná dlhšej návštevy a ktorá ponúka aj kvalitnejšie zážitky než iba tie reštauračné,“ podotkol Ivo Nesrovnal. Slovenská metropola je podľa primátora mladým dynamickým mestom s jedinečným príbehom.

Vedenie mesta predpokladá, že nárast príjazdov a prenocovaní turistov bude pokračovať, okrem európskych delegácií sa očakáva aj množstvo zahraničných turistov.

Návštevníci sa o Bratislave budú môcť informovať na 10 oficiálnych miestach – v centre mesta, na železničnej a autobusovej stanici, na letiskách a v prístavoch lodnej dopravy v Bratislave a vo Viedni, pod Mostom SNP v podobe cyklopointu a tiež v rakúskom Hainburgu.

Povedomie o slovenskom hlavnom meste zvyšuje organizácia Bratislava Tourist Board aj prostredníctvom mediálnych kampaní doma i v zahraničí. Propagácia sa tento rok zameriava na cieľové trhy s priamou leteckou dostupnosťou, ale aj na okolité regióny, ktoré sú jediné zdrojom trvalo udržateľného turizmu. Okrem tradičných miest sa tak o Bratislave dozvedia viac napríklad aj v Bruseli.

Start-upisti

Klasickú ponuku propagácie hlavného mesta rozšíri špeciálna edícia máp a brožúr Bratislava City Guide, návštevníci si budú môcť stiahnuť vynovenú aplikáciu Bratislava City, ktorá plní úlohu sprievodcu po meste.

Bratislava sa chce zviditeľniť aj ako inovatívne start-upové a technologické centrum, vhodné pre profesionálne stretnutia na poli kongresového cestovného ruchu. „Ekonomický a sociálny potenciál Bratislavy vytvára predpoklady, aby sa tu rozvíjala predovšetkým vzdelanostná ekonomika,“ uviedol Ivo Nesrovnal.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #Ivo Nesrovnal #predsedníctvo v Rade EÚ